توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28597
شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۳
آمریکا اسامی ۲۸ فرد و شرکت جدید را به لیست تحریم‌های ایران افزود
آمریکا اسامی ۲۸ فرد و شرکت جدید را به لیست تحریم‌های ایران افزود
به گزارش خط نیوز , پایگاه اینترنتی متعلق به کاخ سفید اعلام کرد ایالات متحده دور جدید از تحریم ها رابر ضد " جمهوری اسلامی ایران" اعمال کرد تا از این طریق بتواند فشارهای بیشتری بر تهران در موضوع فعالیت های هسته ای این کشور وارد نماید .

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد این دور از تحریم ها اشخاص و شرکت هایی را که با ایران در رابطه بوده و در فعالیت های مربوط به برنامه های هسته ای و موشکی تهران همکاری می کنند هدف قرار داده است.
این وزارت مدعی شد؛ هدف این تحریم ها افرادی است که از تحریم های ضد ایرانی را دور زده و از تروریسم حمایت می کنند.

براساس بیانیه‌ای که در سایت وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است ۸ شخصیت به همراه ۲۰ شرکت و موسسه مالی از جمله ۶ نفتکش ایرانی در لیست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

همچنین اصلاحاتی در اطلاعات مربوط به ۵ موسسه صورت گرفته است.

از جمله شرکت‌ها و موسسه‌هایی که به لیست تحریم‌ها افزوده شده‌اند؛" بانک آسیا"،" شرکت پشتیبانی هوانوردی آسیا"، "خطوط هوایی کاسپین"،" بانک قرض الحسنه رسالت (تمام شعب در جهان)"،" بانک قوامین (تمام شعب در جهان)"، "موسسه مالی «گلدن تکس»"،"شرکت جهان تک رویان پارس"،" بانک خاورمیانه بانک بین المللی کیش"، "شرکت ماندگار بسپار کیمیا"، "خطوط هوایی معراج"، "موسسه علوم هسته ای و تحقیقات فناوری،" شرکت سازه مرکب "و "سازمان نواری و تحقیقات دفاعی" از جمله شرکت‌هایی هستند که به لیست جدید تحریم‌های وزارت خزانه داری اضافه شده اند.

به نقل از سایت کاخ سفید،سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید که دولتش صرف نظر از تحریم‌ها، به پیگیری راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران متعهد است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید که دولت متبوعه‌اش به همکاری با ۱+۵ متعهد است.

وی که پس از اضافه شدن لیست شرکت ها و افراد جدید به فهرست تحریم‌های ایران سخن می‌گفت افزود: صرف نظر از تحریم‌ها، کاخ سفید همچنان به پیگیری راه حل دیپلماتیک برای پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران متعهد است.
Share/Save/Bookmark