توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63921
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶
فارغ‌التحصیلی اولین دانشجویان خارجی دانشگاه جامع علمی کاربردی
فارغ‌التحصیلی اولین دانشجویان خارجی دانشگاه جامع علمی کاربردی
اولین دانشجویان خارجی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از واحد استان کرمانشاه فارغ التحصیل شدند.

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در دومین جشن دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه، که شب گذشته(29 بهمن) برگزار شد، با اشاره به همسایگی این استان با کشور عراق، اظهار کرد: عراقی‌ها در شرایط فعلی برای بازسازی کشورشان نیازمند نیروی ماهر هستند، بنابراین فرصتی برای دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه پیش آمده تا به نیروهای انسانی این کشور آموزش‌های مهارتی ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، امید با تاکید براینکه دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی برای پذیرش دانشجویان خارجی از کشور عراق دارد، عنوان کرد: خوشبختانه با بازاریابی که مرکز علمی کاربردی شهرستان اسلام آبادغرب داشته، اولین دانشجویان خارجی دانشگاه علمی کاربردی کشور در این مرکز درس خوانده و امروز شاهد فارغ التحصیلی آنها هستیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه تاکید کرد: البته در سالهای اخیر دانشجویان خارجی زیادی در مراکز علمی کاربردی ما تحصیل داشته‌اند، اما همگی آنها دانشجویانی بوده‌اند که مقیم ایران هستند و در کشور ما زندگی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تمرکز روی مهارت آموزی در مراکز علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: دانشجویانی که از مراکز علمی کاربردی فارغ التحصیل می‌شوند، به نسبت دانشجویانی که دانش آموخته‌ دیگر دانشگاه ها هستند، آمادگی بیشتری برای ورود به بازار کار دارند.

امید تصریح کرد: یکی از اولویت‌هایی که در مراکز علمی کاربردی کشور در دستورکار قرار داده‌ایم، کارآفرین بودن دانشجویان است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تعدادی واحدهای نوآوری در مراکز علمی کاربردی کشور راه اندازی کرده‌ایم و در آینده نیز تعدادی دیگر راه اندازی می‌کنیم تا در این واحدها فرصتی برای پرورش ایده‌های کارآفرینانه دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه فراهم شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: به دانشجویانی که دارای ایده‌های خلاقانه کسب و کار باشند و اقدام به ثبت شرکت در واحدهای نوآوری مراکز علمی کاربردی کنند، حدود 50 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود دو درصد می‌دهیم.

وی بااشاره به توسعه کسب و کارهای حوزه فضای مجازی، عنوان کرد: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا به کسب و کارهای حوزه فضای مجازی روی آورده‌اند، در این راستا ما نیز از دانشجویانمان می‌خواهیم در این حوزه فعال شوند.

امید اعلام کرد: در استانی مانند کرمانشاه با پیشینه غنی تاریخی، هنری و فرهنگی می‌توان روی قابلیت‌های گردشگری و فرهنگی و هنری آن در حوزه کسب و کارهای مجازی فعالیت کرد.

در این مراسم مزدک راد ملکشاهی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه نیز دانشگاه علمی کاربردی را دانشگاه نسل سه و کارآفرین دانست و گفت: خوشبختانه روند کار آفرین بودن این دانشگاه در حال پیشرفت است.

در پایان این مراسم از تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه جامع کاربردی استان و برگزیدگان اولین جشنواره استانی توسعه گفتمان مهارت آموزی دانشگاه جامع علمی کاربردی تجلیل شد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark