توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 29578
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷
آیا می‌دانستید مروگر کروم یک بازی مخفی دارد؟ روش فعال سازی آن را بخوانید!
محسن محسنی
خط نیوز ; گوگل به تازگی یک بازی به سبک دویدنی را به مرورگر کروم خود افزوده است تا در زمانی که به اینترنت متصل نیستید، زیاد حوصله‌تان سر نرود! نقش اول این بازی یک دایناسور بامزه از گونه T-Rex است که شما باید به او کمک کنید تا با پریدن از روی کاکتوس‌ها به مقصد برسد، البته اگر مقصدی وجود داشته باشد چراکه ما هر چقدر هم جلو رفتیم هیچ پایانی ندیدیم!

همان‌طور که گفتیم این بازی زمانی برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که مرورگر پیام “Unable to connect to the internet” بدهد، یعنی مرورگر قادر نیست به اینترنت متصل شود. البته بعد از به نمایش در آمدن این پیام نیز هنوز بازی به طور کامل مخفی است مگر آنکه شما بدانید به کدام قسمت باید اشاره کنید.

این موضوع برای اولین بار توسط کد نویس گوگل یعنی Francois Beaufort در صفحه گوگل پلاس او منتشر شد که البته باز هم به صورت واضح به این بازی اشاره نشد تا لذت کشف آن توسط خود کاربران حفظ شود.

اما خوشبختانه با مقایسه دو صفحه ارور قدیمی و جدید به راحتی می‌توان به طرح مخفیانه گوگل برای این بازی پی برد، در ادامه دو تصویر از پیام خطای کروم را می‌بینید که تصویر اول مربوط به صفحه قدیمی و تصویر دوم صفحه پیام جدید است که در نگاه اول اصلا به نظر نمی‌رسد که در دل آن یک بازی مخفی شده است.



تنها کافی است تا با به نمایش در آمدن این پیام، دکمه فاصله یا همان Space را فشار دهید تا T-Rex دوست داشتنی از آسمان بر روی زمین خاکی زیر پایش فرود آید و شروع به دویدن کند.



بازی با افزایش امتیاز ادامه پیدا می‌کند و با کسب هر ۱۰۰ امتیاز یک جایزه نیز به شما داده می‌شود. توجه داشته باشید که امتیازتان با رفرش کردن صفحه صفر می‌شود اما خوشبختانه باز از همان نقطه‌ای که بار قبل بازی را به پایان رسانده‌اید، دایناسور شروع به دویدن می‌کند.

این سبک از بازی از نوع بازی‌های کلاسیک است که البته به تازگی به شدت در تلفن‌های هوشمند جای خود را باز کرده‌اند و کمتر کسی است که بازی‌هایی مثل تمپل ران را روی تلفن خود نصب نکرده باشد. شاید گوگل در ابتدا این بازی را برای مرورگر رایانه منتشر کرده باشد اما شاید به زودی آن را برای همه نسخه‌های مرورگر کروم در دسترس قرار دهد، حتی نسخه اندروید و iOS.

اگر این بازی را بر روی مرورگر خود بازی کرده‌اید، تجربه خود را از آن با ما در میان بگذارید؛ یا حتی می‌توانید رکورد خود را در بخش نظرات قرار دهید و رکوردتان را با دیگران مقایسه کنید.
Share/Save/Bookmark