توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 28713
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۶
به جرم فساد و رشوه خواری صورت گرفت:
محکومیت فرماندار سابق ویرجینیا به 30 سال زندان
محکومیت فرماندار سابق ویرجینیا به 30 سال زندان
دادگاه فدرال آمریکا فرماندار سابق ایالت ویرجینیا و همسر او را به جرم رشوه خواری و قبول هدیه از سرمایه داران بزرگ این کشور به ۳۰ سال زندان محکوم کرد.

دادگاه فدرال آمریکا در ریچموند روز پنجشنبه حکم نهایی محکومیت باب مکدانل سیاستمدار جمهوریخواه آمریکایی را که در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ سمت فرمانداری ایالت ویرجینیا را به عهده داشت صادر کرد. 

به گزارش خط نیوز به نقل از ایرنا،بر اساس این حکم فرماندار ۶۰ ساله ایالت ویرجینیا در۱۱ مورد از ۱۳ اتهام وارده مجرم شناخته شده و به ۳۰ سال زندان در زندان های ایالتی محکوم شد. همچنین همسر او مورین مک دانل نیز که در رشوه خواری ها و زد و بندهای سیاسی با شوهر خود همکاری داشته از ۱۳ اتهام وارده در ۹ مورد مجرم شناخته و به ۳۰ سال زندان محکوم شد. حکم زندان این اشخاص از روز ۶ ماه ژانویه سال آینده به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

مک دانل که تا پیش از مطرح شدن اتهامات وی از سیاستمداران فعال آمریکایی به شمار می رفت در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۲ این کشور یکی از نامزد های سمت معاونت ریاست جمهوری از سوی میت رامنی در نظر گرفته شده بود.

معاون دموکرات وزیر دادگستری اوباما درباره وی گفته است که این زن و شوهر از مقام فرمانداری ایالت به عنوان دکان کسب و کار و پولسازی استفاده می کردند و مستحق مجازات هستند.
Share/Save/Bookmark