توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66063
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۷
سالمندان گول واکسن را نخورند
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سالمندان گول واکسن را نخورند و در خانه بمانند. زیرا، معلوم نیست واکسن‌ها به دلتا ویروس جواب بدهد.
سالمندان گول واکسن را نخورند
به گزارش خط نیوز، به نقل از صداوسیما، محمدرضا صالحی، به واریانت دلتا اشاره کرد و گفت: این ویروس از هر نظر خطرناک‌تر از همزاد انگلیسی است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با عنوان این مطلب که یک فرد مبتلا به واریانت دلتا می‌تواند ۵۰ نفر را مبتلا کند، افزود: درگیری ریه در این نوع ویروس زودتر اتفاق می‌افتد.

صالحی با اشاره به سالمندانی که واکسن زده اند، گفت: این افراد گول واکسن را نخورند و در خانه بمانند. زیرا، معلوم نیست واکسن‌ها به این نوع ویروس جواب بدهد.

وی به درگیری اطفال و نوجوانان به این ویروس اشاره کرد و افزود: واریانت دلتا نسبت به جهش‌های قبلی ویروس، اطفال و نوجوانان را بیشتر مبتلا می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی بر ضرورت در خانه ماندن و رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها تاکید کرد و گفت: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلاء به ابن نوع ویروس هم نسبت به جهش‌های قبلی بیشتر است.

وی افزود: به طور کلی دلتا در تمامی زمینه‌ها و موارد، خطرناک‌تر از جهش‌های قبلی ویروس کرونا است و باید خیلی بیشتر مراقب باشیم.

Share/Save/Bookmark