توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63886
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۳
آموزش‌وپرورش و مشکلات ۸۰ ساله‌ای که پابرجاست
وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه باید پوشش پیش‌دبستانی را گسترده‌تر کنیم، گفت: ۸۰ سال است مشکلات آموزش‌وپرورش حل ‌نشده است.
وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه باید پوشش پیش‌دبستانی را گسترده‌تر کنیم، گفت: ۸۰ سال است مشکلات آموزش‌وپرورش حل ‌نشده است.

به گزارش خط نیوز به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی اظهار کرد: گوهر آموزش‌و پرورش در دست آموزش ابتدایی است و اولویت این موضوع در علوم تربیتی، روانشناسی و اجتماعی تأکید شده است.

وی با طرح این پرسش که چگونه می‌توان ارزش دوره ابتدایی را بالا برد، افزود: برای احیای جایگاه و منزلت باید خودمان دست‌ به‌ کار شویم چراکه اگر منتظر باشیم دیگران به اهمیت کار ما پی ببرند باید بدانیم که اهمیت در کلام نیست و نیاز است کارآمدی و اثربخشی خود را آشکار کنیم و برای مشکلات جامعه راه‌حل داشته باشیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه زیربنایی‌ترین و اساس‌ترین جایگاه‌های تحول در جامعه، دوره ابتدایی است، گفت: هیچ تحول پایداری در جامعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه از دوره آموزش ابتدایی آغاز شود آینده کشور را آموزش‌و پرورش می‌سازد و اگر امروز جامعه ما کاستی‌ها و نارسایی‌هایی دارد باید بررسی کنیم که در جریان یادگیری چه اتفاقی افتاده و چه اثری از ما بر جامعه سایه انداخته است.

وزیرآموزش‌و پرورش با بیان اینکه برای انسان‌های اندیشمند و خلاق بهترین مجال، عرصه مشکلات است چراکه بروز و ظهور استعدادها و توانمندی‌ها را ممکن می‌سازد، اظهار کرد: عرصه هنرنمایی و توانمندی ما در حل مسئله است و در معیارهای حکمرانی شایسته گفته می‌شود که حکمرانی خوب بر اساس حل مسائل جامعه است اما در فرهنگ ما انتقال و حمل مشکلات شایع شده است و معتقدم با حذف «میم» در واژه حمل به حل مسائل بپردازیم بنابراین باید مسائل را باهم حل کنیم و در حل مسائل به اندیشه شما نیازمندیم چراکه از اینجا باید جرقه‌هایی ایجاد شود تا ما انرژی بگذاریم و به سمت حل کردن مسائل پیش برویم.

80 سال است مشکلات آموزش‌‌و پرورش حل نشده!

وزیر آموزش‌و پرورش با بیان اینکه 80 سال است مشکلات آموزش‌و پرورش حل ‌نشده است، گفت: این مورد نشان می‌دهد که مهارت حل مسئله را نمی‌دانیم و به همین دلیل باید تمام ظرفیت خود را برای حل مسئله به کار ببریم.

وی تأکید کرد: ایده‌ها را نابود نکنید و برای مراقبت از ایده‌ها باید تمام واقعیت‌ها را دید و باید ببینیم چگونه می‌توان از نداشته‌های موجود داشته خلق کنیم و افرادی که این کار را می‌کنند و گام بزرگ برمی‌دارند خلاق و نوآور هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به طرح خواندن با خانواده، اظهار کرد: هرچه زمینه تعامل دانش‌آموزان را با خانواده و محیط پیرامون بیشتر کنیم تجربه فضای واقعی‌تر را برای آنان فراهم کرده‌ایم.

کرامت دانش‌آموزان دبستانی در اختیار ما است

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی کرامت دانش‌آموز در اختیار ما است، گفت: انسانی که از دوران کودکی با کرامت با او برخورد شده است از آفت‌ها و آسیب‌ها ایمن خواهد بود و آنچه به یأس، دلزدگی و آسیب تبدیل می‌شود، در مواقعی است که فرد به لحاظ شخصیتی مورد اعتنا قرار نمی‌گیرد.

وزیرآموزش‌و پرورش با اشاره به اهمیت دوره پیش‌دبستانی، گفت: باید تجربیات را مرور کرد تا برای اصلاح امور گام برداریم و پوشش پیش‌دبستانی را گسترده‌تر کنیم.
Share/Save/Bookmark