توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 47596
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران خبر داد
استفاده از هزار دستگاه دوربین لیزرگان سیار برای ثبت تخلفات/منع رانندگان پرخطر از ادامه سفر
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آمادگی پلیس راهور برای برخورد با رانندگان پرخطر خبرداد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی از حداکثر توان قانونی خود برای برخورد با این دسته از رانندگان استفاده کرده و از ادامه سفر آنها جلوگیری خواهد کرد.
استفاده از هزار دستگاه دوربین لیزرگان سیار برای ثبت تخلفات/منع رانندگان پرخطر از ادامه سفر
به گزارش خط نیوز و به نقل از خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در حاشیه رزمایش ترافیکی نوروز 96 در جمع خبرنگاران به تمهیدات ویژه این پلیس برای برگزاری رزمایش ترافیکی اشاره و اظهارداشت: با به کارگیری کلیه امکانات و تجهیزات و آمادگی 100 درصدی، همکاران پلیس راهور از 25 اسفند 95 تا 14 فروردین 96 در جاده‌ها و معابر حضور فعال داشته تا مسافران سفر ایمنی داشته باشند.

این مقام ارشد ناجا به شعار ناجا در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: پرهیز از خطر، آرامش در سفر شعار امسال ماست.

وی گفت: هماهنگی لازم بین تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به عمل آمده و حدود 500 هزار نفر در رزمایش بزرگ ترافیکی خدماتی نوروز 96 حضور فعال دارند تا بتوانند آرامش و سلامت را برای مردم به ارمغان بیاورند؛ امیدواریم در نوروز 96 آمار کمی را در خصوص حوادث شاهد باشیم.

سردار مهری با بیان این مطلب که شرایط جوی امسال با سال‌های گذشته متفاوت است به مردم پیشنهاد کرد با برنامه‌ریزی کامل و آگاهی از وضعیت جوی و ترافیکی و به همراه داشتن تجهیزات کامل به سفر بپردازند.

وی گفت: اماکن زیارتی و سیاحتی از جمله مشهد، قم، شیراز، هرمزگان، استان‌های شمالی و همچنین استان خوزستان که میزبان راهیان نور است پر ترافیک‌ترین استان‌ها در نوروز امسال هستند و پلیس راهور آمادگی کامل برای مدیریت جاده‌ها و تسهیل در تردد شهروندان را دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: 1000 دستگاه دوربین لیزرگان سیار که پلیس ترافیک به شبکه پلیس راه و ترافیک شهری افزوده شده است؛ همچنین 600 دستگاه دوربین ثبت تخلف نیز در سطح جاده‌ها وجود دارند.

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور با بیان این مطلب که 1.5 میلیون راننده جدید و یک میلیون و 700 وسیله نقلیه جدید به چرخه حمل و نقل و ترافیک کشور افزوده شده‌اند، اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با آمادگی کامل با اندک رانندگان پرخطری که در جاده‌ها و معابر حضور دارند برابر قانون برخورد کرده و حداکثر استفاده قانونی از نظر زمانی بهره برده و راننده پرخطر را از ادامه سفر باز خواهد داشت؛ بخصوص اگر 2 تخلف حادثه‌ساز همزمان را داشته باشد.

وی از رانندگان خواست که بعد از 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت کنند و از عجله و شتاب در جاده‌ها پرهیز کرده و استراحت و خواب کافی نیز داشته باشند؛ همچنین از سالم بودن تجهیزات خودروی خود اطمینان داشته باشند.

سردار مهری در ادامه با بیان این مطلب که 8 هزار و 200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها شناسایی شده، بیان داشت: 5 هزار نقطه حادثه‌خیز اصلاح مهندسی شده و هم‌اکنون 3 هزار و 200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها وجود دارد که با نصب علائم آشکارسازی شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: 60 درصد تصادفات در فاصله 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و این نشان می‌دهد خستگی و خواب‌آلودگی نقش مهمی در بروز تصادفات دارد؛ بنابراین لازم است رانندگان با پرهیز از خستگی و خواب‌آلودگی به ادامه سفر بپردازند.
Share/Save/Bookmark