توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63949
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد
کرمانشاه مرکز تشخیص "کرونا" در غرب و شمال غرب کشور می‌شود
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، تاکنون از 750 بیمار با علائم تنفسی در استان تست گرفته شده، اما هیچکدام مبتلا به کرونا ویروس نبودند.
کرمانشاه مرکز تشخیص "کرونا" در غرب و شمال غرب کشور می‌شود
محمودرضا مرادی در جلسه امروز (سوم اسفند) شورای پدافندغیرعامل استان کرمانشاه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در جهان داد و گفت: تا شب گذشته در دنیا 76 هزار و 769 نفر به کرونا مبتلا شده بودند که 75 هزار و 569 نفر آنها در کشور چین بودند.

وی آخرین تعداد مرگ و میر این بیماری در جهان را نیز 2239 نفر اعلام کرد و ادامه داد: 30 کشور دنیا درگیر ویروس کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تعداد افراد مبتلا به این بیماری در ایران را 18 نفر اعلام کرد که تاکنون چهار نفر آنها فوت کرده اند.

مرادی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه اقدامات مقابله‌ای با بیماری کرونا را زودتر از استان‌های دیگر آغاز کرد، افزود: از ابتدای بهمن ماه 750 نفر با علائم تنفسی تست شدند که تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا در استان گزارش نشده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه تست پنج نفر دیگر نیز به زودی مشخص خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته تست ویروس کرونا برای کرمانشاه باید از طریق مرکز انجام می‌شد، اظهار کرد: به زودی ما مرکز تست کرونا در غرب و شمال غرب کشور می‌شویم، زیرا دستگاه تشخیص ویروس را داریم و قرار است به زودی کیت تشخیصی را در اختیار ما قرار دهند.

مرادی با بیان اینکه به هر حال امکان ورود بیماری به استان هست، تاکید کرد: در همین راستا اقدامات آموزشی و بهداشتی مقابله‌ای را از ابتدای بهمن آغاز کردیم و از طریق فضای مجازی به بیش از 540 هزار نفر و از طریق ارسال پیامک به 200 هزار مخاطب اطلاع رسانی لازم را انجام دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از آماده‌باش مراکز درمانی استان برای مقابله احتمالی با بیماری کرونا و پذیرش بیماران نیز خبر داد و عنوان کرد: بیمارستان تازه افتتاح شده سوختگی گلستان را برای همین منظور تخلیه کردیم و از همین امروز اگر مورد مشکوکی از بیماری در استان وجود داشته باشد، در این بیمارستان بستری خواهد شد.

مرادی درباره دلایل انتخاب این بیمارستان نیز اظهار کرد: بیمارستان گلستان دارای 50 تخت است که در شرایط بحران امکان 150 تخته شدن آن نیز وجود دارد، به علاوه تک تخته بودن اتاق‌ها، وجود 12 تخت ICU، اتاق عمل مجهز، دسترسی به بیمارستان امام رضا(ع) به جهت استفاده از ظرفیت پزشکان و امکانات تخصصی و فوق تخصصی و مهمتر از همه مستقل بودن این بیمارستان برای جلوگیری از ترس و واهمه مردم، پزشکان و پرسنل از مهمترین این دلایل بود.

وی اضافه کرد: تدابیر دیگری هم اندیشیده شده که اگر ظرفیت این بیمارستان پر شد بتوانیم از بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) نیروی انتظامی استفاده کنیم. همچنین در حال رفع مشکلات حقوقی با دانشگاه آزاد برای پس گرفتن بیمارستان سینا هستیم که امیدواریم این روند تسریع شود و بتوانیم زودتر این بیمارستان را نیز تجهیز کنیم.

به گفته این مسئول، مقرر شده در شهرستان‌های استان نیز 10 درصد تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و غیردانشگاهی برای پذیرش احتمالی افراد مبتلا به ویروس کرونا خالی شود.

مرادی از خرید یک میلیارد تومان تجهیزات حفاظتی برای پرسنل دانشگاه علوم پزشکی هم خبر داد که امروز به دست دانشگاه می‌رسد.

وی درباره کمبود ماسک و محصولات ضدعفونی نیز یادآور شد: کمبود ماسک یک مسئله کشوری است که البته اقداماتی برای تامین ماسک انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: به علاوه استفاده از ماسک برای عموم مردم ضروری نیست، بلکه فقط افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده اند و یا کادر درمانی و افرادی که مرتبط با بیمار هستند باید از ماسک استفاده کنند.

مرادی معتقد است، استفاده از ماسک برای مردم عادی حتی امکان افزایش آلودگی را نیز به همراه دارد.

وی بهترین راه مقابله با کرونا را شست و شوی مکرر دست‌ها پس از تماس با سطوح مختلف دانست و گفت: این ویروس تا چند روز روی سطوح زنده می‌ماند و امکان انتقال آن از طریق دست بسیار بیشتر از هوا است.

مرادی شست و شوی دست‌ها با آب و صابون به تنهایی را کافی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز مشکلی در زمینه کرونا ویروس در استان وجود ندارد، گفت: اکنون خیلی زود است که بخواهیم تصمیمی برای تعطیلی مدارس و منع سفرهای مردم بگیریم، اما به هر حال توصیه می‌کنیم مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی گفت: ضدعفونی کردن اتوبوس‌های درون و بین شهری نیز به صورت هر 24 ساعت یکبار مفید به نظر می‌رسد.
Share/Save/Bookmark