توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43842
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۳
کد رهگیری به بازار پوشاک می‌آید/ 99 درصد پوشاک وارداتی، قاچاق است
دبیر اتحادیه پوشاک تهران با بیان اینکه کدگذاری پوشاک از اواسط ماه انجام خواهد شد، گفت: واردات پوشاک ارزان قیمت و بی‌کیفیت با نام محصولات ترک، گریبان تولید ایرانی را گرفته است.
کد رهگیری به بازار پوشاک می‌آید/ 99 درصد پوشاک وارداتی، قاچاق است
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری میزان؛ مهدی یکتا در برنامه روی خط خبر از اجرای طرح کدگذاری پوشاک وارداتی به صورت آزمایشی از نیمه شهریورماه خبر داد و گفت: مبارزه با قاچاق پوشاک باید در سطح تولید، عمده فروشی و خرده فروشی انجام شود که ماموران متاسفانه در زمان بازرسی توانایی تشخیص کالای قاچاق و غیر قاچاق را در زمنه پوشاک ندارند.

وی افزود: با کدگذاری می‌توان اصالت پوشاک را تشخیص داد و این در حالی است که گردش مالی بخش پوشاک کشور حدود 11 میلیارد دلار است که از این میزان 70 درصد از طریق واردات تامین می‌شود.

دبیر اتحادیه پوشاک تهران، با اشاره به اینکه 99 درصد پوشاک وارداتی قاچاق است، بیان کرد: تولیدکنندگان در تولید پوشاک با کیفیت و به روز هیچ مشکلی وجود ندارد و توانایی رقابت دارند اما مشکل اصلی پوشاک کشور قاچاق محصولات بی‌کیفیت و ارزان قیمت چین و آسیای جنوبی به نام ترک است.

وی تاکید کرد: برندهای نو پا و جوان با بازار هدف اقشار متوسط و پر درآمد در چند سال اخیر آغاز به کار کرده‌اند و رشد این برندها نشان از آن دارد که هدف و کار برندهای ایرانی درست بوده است، اما فرهنگ خرید کالای خارجی سبک و صیاق بازار را به سمتی سوق داده است که بازار و هزینه اجاره مغازه برای تولیدات وارداتی ارزان تر از تولیدات داخلی است.
Share/Save/Bookmark