توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63391
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۶
فرحبخش: ادعای هنرمندان معترض اراجیف است/ جوزده شده‌اند
کسانی که از جشنواره فجر انصراف داده‌اند تحت شانتاژ و جو قرار گرفته‌اند. آدم عاقل این کار را نمی‌کند. این حرکات را نه قبول دارم و نه در این بازی‌ها شرکت می‌کنم. اتفاقا اگر فیلمی داشتم، اول از همه آن را به جشنواره می‌دادم.
فرحبخش: ادعای هنرمندان معترض اراجیف است/ جوزده شده‌اند
به گزارش خط نيوز، محمدحسین فرحبخش، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران در ارتباط با انصراف این چندروزه برخی هنرمندان از جشنواره‌های هنری از جمله فجر و نیز واکنشی به این ماجرا به خبرنگار سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: من این حرف و شعارها را قبول ندارم؛ این حرف‌ها کلا شعار و اراجیف است!

وی خطاب به برخی که مدعی انصراف از جشنواره‌ها شده‌اند، تاکید کرد؛ اگر می‌توانید خب بروید در جشنواره فجر و جایزه بگیرد؛ آن بالا حرفتان را بزنید، آنجا کل کره زمین حرفتان را می‌شنود.

کم آب به آسیاب دشمن بریزید
این کارگردان سینما اظهار داشت: مگر می‌شود کارها را تعطیل کنید؟ این همه آدم در مشاغل مختلف از فلان راننده تاکسی گرفته تا بانکدار و غیره، با این بهانه‌ها مگر کارشان را تعطیل کرده‌اند؟

فرحبخش خطاب به این طیف از هنرمندان گفت: تک و توک افرادی از این جماعت معترض که از این حرف‌ها می‌زنند، اهل اعتبارند و عمده اینها اعتباری در هنر ندارند. من اصلا این حرف و اقدامات را قبول ندارم. اینکارها از اساس درست نیست.

وی با انتقاد از رویه در پیش گرفته برخی هنرمندان اذعان داشت: شما اوضاع مملکت ما را در دنیا ببینید؛ خوب است که اگر انتقادی داریم اتفاقا رک بگوییم اما ببینید لااقل ما در چه شرایطی قرار داریم. اصلا درست نیست در شرایطی که ما قرار گرفته‌ایم آب به آسیاب دشمن هم بریزیم.

لااقل این رفقا پای این ملیت و ایرانی بودنشان بایستند
این کارگردان اشتباه کرد: اگر حکومت و مسئولین ما اشتباه فاحشی کردند، خب ما که نباید دوباره دست به اشتباه بزنیم و دوباره کمکی به مخالفان و بدخواهان کشورمان بکنیم تا از این ماجرا سوءاستفاده کنند.

فرحبخش اعتقاد داشت: ما ایرانی هستیم؛ لااقل این رفقا پای این ملیت و ایرانی بودنشان بایستند. این بساط شعاربازی را جمع کنید. اینکه من در جشنواره نمی‌آیم یا در فلان جا بازی نمی‌کنم؛ حرف بی‌خودی است.

وی در عین حال در انتقاد به برخی برنامه‌های تلویزیون نیز عنوان کرد: متاسفانه تلویزیون ما در ارتباط با حواشی اخیر نیز بدعمل کرد و شکی هم نیست اما این بازخوردها و برخوردهای بعدی دیگر توسط عده‌ای از هنرمندان را نمی‌پسندم و خودم شرکتی در این ماجراها نمی‌کنم.

اگر فیلمی داشتم اول از همه به جشنواره فجر می‌دادم
این تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه کسانی که از جشنواره فجر انصراف داده‌اند تحت شانتاژ و جو قرار گرفته‌اند، گفت: لااقل جوزده نشوید و به هر موضوعی اینقدر سریع در فضای مجازی واکنش نشان ندهید. آدم عاقل این کار را نمی‌کند.

محمدحسین فرحبخش تأکید کرد: ضمن احترامی که برای همه قائلم اما واقعا این حرکات را نمی‌پسندم. نه قبول دارم و نه در این بازی‌ها شرکت می‌کنم. حتی اگر امسال فیلمی داشتم، اول از همه فیلمم را به جشنواره فجر می‌دادم.

منبع:آنا
Share/Save/Bookmark