توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63599
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱
استاندار کرمانشاه:
عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب با سرمایه‌گذاری 7000 میلیارد تومانی دولت آغاز می‌شود
عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب با سرمایه‌گذاری 7000 میلیارد تومانی دولت آغاز می‌شود
به گفته استاندار کرمانشاه به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد تومانی دولت آغاز می‌شود.

هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که امروز (ششم بهمن) برگزار شد، از کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های پتروشیمی کشور با داشتن سه پتروشیمی فعال یاد کرد و گفت: عملیات اجرایی چهارمین پتروشیمی استان در اسلام‌آبادغرب نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ورود مستقیم دولت و وزارت نفت به این پروژه برای اجرای آن، اظهار کرد: قرار است دولت حدود هفت هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری کند که اکنون کار در مرحله تامین زمین است.

استاندار کرمانشاه همچنین از تعیین تکلیف پالایشگاه آناهیتا بعد از حدود هشت سال یاد کرد و ادامه داد: بالاخره با پیگیری‌های انجام شده، وزارت رفاه نسبت به فروش سهام خود اقدام کرد و اکنون بجز 68 درصد سهام که در اختیار یک شرکت حقوقی واقعی است، مابقی آن در اختیار وزارت نفت قرار دارد.

بازوند افزود: به زودی کار این پروژه نیز در قالب پتروپالایش آناهیتا آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به اقدامات خوب انجام شده در زمینه کمک به اشتغال استان با تلاش همه مدیران دولتی، خصوصی و بانک‌ها اشاره کرد و گفت: علیرغم گلایه‌هایی که گاهی انجام می‌شود، بانک‌ها به خوبی در استان پای کار هستند و فقط برای کمک اشتغال استان 1300 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره پرداخت کردند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تدوین برنامه‌های مختلف برای کاهش بیکاری استان از جمله تدوین سند اشتغال، ابرازامیدواری کرد تا پایان سال 1400 بتوانیم به میانگین نرخ بیکاری کشور برسیم.

بازوند یادآور شد: دور از ذهن نیست در سایر شاخص‌های اقتصادی نیز جایگاه بهتری کسب کنیم، برای مثال از لحاظ پایین بودن نرخ تورم جزو پنج استان اول کشور باشیم و جزو 10 استان اول از نظر جذابیت و بهبود فضای کسب و کار برای سرمایه‌گذاران قرار بگیریم.

وی از افزایش میل به سرمایه‌گذاری در استان هم یاد کرد و با بیان اینکه از هفته دولت تا پایان دی ماه 821 مجوز سرمایه‌گذاری در استان صادر شده، گفت: در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی که از بندهای اقتصاد مقاومتی است نیز خوب عمل کرده ایم و همه مدیران مرتبط باید از سرمایه‌گذاران چینی که اکنون در استان پای کار هستند، حمایت کنند.

استاندار کرمانشاه از پیشرفت‌های عمرانی استان نیز یاد کرد و گفت: سال 1392 فقط 209 روستای استان گاز داشت، اما اکنون این تعداد به 1321 روستا رسیده و 621 روستا نیز در دست اقدام است.

وی از اقداماتی که برای احداث جاده زله‌زرد گیلانغرب آغاز شده نیز یاد کرد و با بیان اینکه این پروژه قرار است با اعتباری نزدیک به 140 میلیارد تومان به مناقصه برود، خاطرنشان کرد: بهبود این جاده می‌تواند به توسعه اقتصادی گیلانغرب و افزایش صادرات کشور کمک کند.

وی به پروژه مهم باغ موزه دفاع مقدس استان هم اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه با اعتبارات صرف بودجه سنواتی به نتیجه نمی‌رسد، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید برای پیشبرد این پروژه مهم پای کار بیایند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به انتخابات پیش روی مجلس نیز اشاره کرد و یادآور شد: این انتخابات نمایش اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی در شرایط حساس کنونی منطقه و جهان است.

بازوند بر لزوم فراهم شدن شرایط مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد و ادامه داد: همه ما باید برای فراهم شدن این شرایط تلاش کنیم.

وی همچنین از مدیران خواست اصل بی‌طرفی را در انتخابات رعایت کنند و افزود: هیچ مدیری حق ندارد با منصب حقوقی خود از کاندیدای خاصی حمایت کند و این موضوع باید به مدیران شهرستان‌ها نیز تذکر داده شود.

استاندار کرمانشاه در پایان خواستار همکاری مدیران دستگاه‎ها و خصوصا بانک‌ها برای حمایت از انجمن بیماران خاص استان شد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark