توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 30739
پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۵
اظهارات آشنا قبل و بعد از رای نیاوردن نیلی
آشنا مشاور "حسن روحانی": مخالفان نیلی، باج خواه، اقلیت و افراطی هستند/مجلس میان خواسته دانشگاهیان و باج‌خواهان یکی را انتخاب کند
اظهارات آشنا قبل و بعد از رای نیاوردن نیلی
قبل از رأی نیاوردن نیلی
 حسام الدین آشنا در صفحه اجتماعی شخصی خود به جلسه فردای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم واکنش نشان داد.

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در صفحه شخصی فیس بوک خود با اشاره به جلسه فردای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت نوشت:

«نمایندگان محترم مجلس فردا انتخابی راه گشا را در پیش رو دارند؛ این عزیزان می توانند: میانِ رفتن زیر بار سلطه گفتمانی اقلیت مطلق پایداری و استقلال مجلس از افراط گرایان یکی را انتخاب کنند.


- میان راهبرد همراهی یا عدم همراهی قوا یکی را انتخاب کنند.


- میان خواسته دانشگاهیان و خواسته های باج خواهان یکی را انتخاب کنند.


آقای دکتر نیلی احمد آبادی وزیر پیشنهادی ریاست جمهوری نه اهل فتنه است نه بی تجربه و نه ناشناخته او یک جرم بیشتر ندارد دانشگاه را برای دانشگاهیان می خواهد نه برای سیاستمداران.»

این اظهارات مشاور رئیس جمهور در حالی مطرح می شود طی روزهای گذشته نمایندگان مختلف مجلس از فراکسیون رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان نسبت به رای آوری نیلی ابراز تردید کردند.


در همین راستا منصور حقیقت پور عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت وگویی درباره محمود نیلی احمد آبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: طبق صحبت با اعضای فراکسیون، نمایندگان برای عدم صلاحیت وی مواردی را مطرح می کنند که شاید به واقعیت نزدیک باشد، چرا که اعضای فراکسیون رهروان ولایت تاکید دارند که سابقه مدیریتی وزیر پیشنهادی علوم برای اداره یک وزارتخانه مهم کافی نیست.


وی ادامه داد: بنده احساس می کنم که با این شرایط آقای نیلی در جلب نظر نمایندگان دچار مشکل شده و زمان باقی مانده تا روز رای اعتماد تاثیری در تغییر نظر نمایندگان نخواهد داشت.


همچنین محمدعلی پورمختار عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز با اشاره به آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سبد رأی اعتماد به نیلی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: به نظر من استمزاجی که از فضای کنونی مجلس به دست می‌آید وزیر پیشنهادی علوم در نشست فردا نمی‌تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

بعد از رأی نیاوردن نیلی
آشنا: تفسیرهای نادرستی از دیدگاه‌های مثبتم شد!!!

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور گفت: متأسفانه تفسیرهای ناروایی از دیدگاه‌های مثبت اینجانب صورت گرفت و احترام به مجلس وظیفه همگان است و دفاع از «اقتدار مجلس و استقلال آن» از باج‌خواهان، فتنه‌جویان و افراط‌گرایان یک اصل اساسی است. حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در خصوص نظر مجلس در عدم رأی اعتماد به محمود نیلی‌ احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: نظر مجلس و نمایندگان برای ما محترم است.

وی افزود: این امیدواری وجود دارد که در معرفی وزیر جدید آموزش عالی در علوم، تحقیقات و فناوری از طریق تعامل سازنده و اقناعی، موافقت اکثریت نمایندگان محترم مجلس با گزینه پیشنهادی جذب شود.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند اظهارات شب گذشته منتسب به مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور درخصوص زیر بار نرفتن به نظر اقلیت مطلق پایداری در مجلس در عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی تاثیرگذار بوده است، گفت: متأسفانه تفسیرهای ناروایی از دیدگاه‌های مثبت اینجانب صورت گرفت.

آشنا ادامه داد: احترام به مجلس وظیفه همگان است و دفاع از «اقتدار مجلس و استقلال آن» از باج‌خواهان، فتنه‌جویان و افراط‌گرایان یک اصل اساسی است.





Share/Save/Bookmark