توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65713
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹
عربستان: جامعه‌جهانی باید مقابل ایران بایستد
وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی با بیان اتهامات همیشگی علیه ایران، گفت که جامعه جهانی باید جلوی اقدامات ایران را بگیرد.
عربستان: جامعه‌جهانی باید مقابل ایران بایستد
به گزارش خط نيوز به نقل از فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه دولت سعودی امروز (یکشنبه) پس از دیدار با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره، در یک کنفرانس خبری حضور یافت.

به گزارش العربیه، او همچون گذشته بخشی از سخنان خود را به ایران اختصاص داد و با بیان اتهامات تکراری گفت که جامعه جهانی باید مقابل «اقدامات خلاف قانون و تهدیدات ایران» در منطقه منطقه بایستند و فعالیت هسته‌ای و موشکی ایران یک تهدید امنیتی برای منطقه به شمار می‌رود.

وزیر خارجه سعودی همچنین مدعی شد: «لازم است تا کشور‌هایی که در معرض بیشترین حجم تهدید ایران قرار دارند، در هر توافق پیش‌رو حضور داشته باشند.»

او در بخش دیگری از سخنانش به موضوع یمن پرداخت و ادعا کرد که ریاض به فکر منافع یمن است و از تفاهم گروه‌های یمنی و اجرای توافق ریاض میان دولت منصور هادی و گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» حمایت می‌کند.

«فیصل بن فرحان» سپس بدون اشاره به حملات جنگنده‌های سعودی به یمن و محاصره نزدیک به هفت ساله این کشور، حملات ارتش و انصارالله یمن به خاک عربستان را محکوم کرد و همانند گذشته مدعی شد که این حملات، غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد.

وزیر خارجه سعودی در ادامه به موضوع فلسطین پرداخت و گفت که این کشور همچنان به تشکیل کشور فلسطینی در مرز‌های ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی پایبند است و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم می‌کند.

او در پایان از کشور‌های عربی خواست تا برای مقابله با تهدیدات، متحد و یکپارچه شوند و مدعی شد که دولت سعودی از حل و فصل سیاسی بحران‌ها حمایت می‌کند.
Share/Save/Bookmark