توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 33763
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴
۶۰% مردم کشور کمبود ویتامین D دارند
مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: استفاده از ویتامین D و روی در پیشگیری از انواع سرطانها موثر است و با توجه به این نکته که ۶۰ درصد مردم در کشور ما دچارکمبود ویتامین D هستند، انجام برنامه ریزی‌های دقیق برای جبران این مسئله امری ضروری است.
به گزارش خط نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمد تقی خسروانی مقدم با اشاره به این که سرطان به عنوان سومین علت مرگ و میر در کشور مطرح است، افزود: بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش تنها مرکز ملکی درمان تامین اجتماعی است که بیماران سرطانی را به صورت مستقیم ویزیت و درمان می کند .

وی گفت: بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش دارای ۲۸ تخت بستری فعال ، ۳ تخت فعال ایزوله و ۱۶ تخت موقت سرپایی برای درمان بیماران سرطانی است.

وی با بیان اینکه عوامل ارثی و ژنتیکی در ابتلا به انواع سرطان ها سهم کوچکی را به خود اختصاص می دهند، اظهار داشت: رعایت بهداشت و پیشگیری از عفونت های مختلف مانند عوامل میکروبی و ویروسی، عدم استفاده از نمک و اسیدهای چرب، عدم استفاده از اسیدهای چرب ترانس، استفاده از اسید چرب اشباع شده کمتر از ۱۰ درصد و اصلاح رفتارهای تغذیه ای می تواند در کاهش چشمگیر ابتلا به سرطان موثر باشد.

مدیر کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران تصریح کرد: استفاده از ریز مغذی‌ها،ویتامین D و روی در پیشگیری از انواع سرطانها موثر است و با توجه به این نکته که ۶۰ درصد مردم درکشور ما دچار کمبود ویتامین D هستند، انجام برنامه ریزی‌های دقیق برای جبران این مسئله امری ضروری است.

وی طراحی خط مشی پیشگیری و درمان سرطان، ارائه خدمات مستمر به بیماران به صورت جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی، استفاده از روشهای جراحی استاندارد برای درمان سرطان، بکارگیری روش‌های جراحی مدرن در درمان سرطان و ارایه تکنیک‌های درمانی و خدمات دارویی را از جمله خدمات این مرکز برشمرد و گفت: این امر کیفیت خدمات را دو چندان می‌کند و تمامی این خدمات از پشتوانه علمی برخوردار می‌شوند.خسروانی مقدم افزود: بیمارستان تأمین اجتماعی فیاض بخش دارای پزشکان فوق تخصصی برای جراحی سرطان، سیستم گوارشی است و همچنین کارهای تحقیقاتی مربوط به سرطان اعم از پیشگیری و درمان را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: در مراکز درمانی پزشکان باید شاخص‌های علمی و استانداردهای دارویی را رعایت کنند و از درمان‌های فرد محور، سلیقه‌ای و برداشت‌های محتوایی جدا پرهیز کنند.
Share/Save/Bookmark