توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44220
يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالای استان هرمزگا
برخی کارکنان گمرک در مبارزه با قاچاق کارشکنی می‌کنند/ جزییات پرونده قاچاق بزرگ به‌زودی منتشر می‌شود
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالای استان هرمزگان گفت: متأسفانه برخی افراد در گمرکات هرمزگان در امر مبارزه با قاچاق کارشکنی می‌کنند.
برخی کارکنان گمرک در مبارزه با قاچاق کارشکنی می‌کنند/ جزییات پرونده قاچاق بزرگ به‌زودی منتشر می‌شود
به گزارش خط نیوز؛ سرهنگ ناصر توکلی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سخنان سردار مؤمنی درباره کشف 9 کانتینر ظروف شیشه‌ای در روزهای گذشته گفت: متأسفانه برخی افراد در گمرکات هرمزگان در امر مبارزه با قاچاق کارشکنی می‌کنند.

وی افزود، پرونده قاچاق از شهرهای جنوبی کشور در دست بررسی است و فعلاً نمی‌توان به جزییات آنها اشاره کرد، البته به‌زودی و پس از پایان مراحل رسیدگی به پرونده، اطلاعات و جزئیات در این باره از سوی نیروی انتظامی منتشر می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالای نیروی انتظامی استان هرمزگان تأکید کرد، گمرک ایران همکاری خوبی را در سطح کشور با نیروی انتظامی در امر مبارزه با قاچاق کالا دارد. در مواردی که محموله قاچاقی از سوی نیروی انتظامی کشف می‌شود، مسئولین گمرک ایران بلافاصله علیه آن اعلام جرم می‌کنند ولی متأسفانه این روند در گمرک شهید رجایی دیده نمی‌شود.

توکلی در پاسخ به سؤالی درباره موضع‌گیری گمرک در قبال کشف 9 کانتینر ظروف شیشه‌ای قاچاق ابراز کرد، با توجه به پروانه‌های گمرکی که هم‌اکنون در اختیار نیروی انتظامی قرار دارد، بار ظروف شیشه‌ای، اردیبهشت ماه وارد بندر شده است. مقامات مرتبط باید بگویند که چرا تاکنون، علیه این محموله اعلام جرم صورت نگرفته و متهمین به مقامات قضایی معرفی نشدند.

‌وی افزود، در این 4 ماه اقدام مؤثری از سوی مسئولین مرتبط صورت نگرفته است.

توکلی ادامه داد، بر اساس بند هـ ماده 113 قانون مبارزه با قاچاق کالا، اگر یک محموله‌ به‌خلاف آنچه اظهار شده، حامل کالایی دیگر باشد، آن محموله قاچاق است و باید متخلفین به مراجع قضایی معرفی شوند، چرا در این مدت که مسئولین مرتبط، نامه‌نگاری با گمرک ایران انجام داده‌اند، متخلفین را به مراجع قضایی معرفی نکردند.

این مقام مسئول متذکر شد، اگر گمرک شهید رجایی در این زمینه فعالیتی انجام داده و متهمین را به مراجع قضایی معرفی کرده، آن را منتشر کند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان خاطرنشان کرد، در موضوع کشف 210 کانتینر ظروف شیشه‌ای قاچاق، صفر تا صد عملیات کشف را نیروی انتظامی انجام داده است و سازمان دیگری در این بین دخیل نبوده است.
Share/Save/Bookmark