توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65768
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۲
دمای کرمانشاه زیر صفر می‌رود/ هشدار آبگرفتگی معابر
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی که از اواخر وقت امروز (28 بهمن) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: با فعالیت این موج کاهش محسوس دما را خواهیم داشت و دمای برخی نقاط استان زیر صفر خواهد رفت.
دمای کرمانشاه زیر صفر می‌رود/ هشدار آبگرفتگی معابر
علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سامانه بارشی از اواخر وقت امروز جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا روز جمعه فعال خواهد بود که باعث بارندگی، وزش باد شدید و رعد و برق برای نواحی مختلف استان می‌شود و احتمال وقوع آبگرفتگی معابر و بروز رواناب هم وجود دارد.

وی عمده فعالیت این موج را مربوط به نواحی شمالی تا شرقی استان دانست و عنوان کرد: این موج بارشی نواحی غربی تا جنوب غرب استان را چندان در برنمی‌گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه اوج فعالیت این سیستم را مربوط به روز چهارشنبه و در نواحی مانند کنگاور، صحنه، هرسین و اورامانات اعلام کرد و یادآور شد: در این مناطق ممکن است طی یک شبانه روز تا حدود 50 میلی‌متر هم بارندگی داشته باشیم.

زورآوند میانگین بارش احتمالی این سامانه برای کل استان را حدود 20 میلی‌متر و برای شهر کرمانشاه نیز در همین حدود برآورد کرد و ادامه داد: اگرچه در ابتدا بارش بیشتری برای این سامانه پیش‌بینی می‌شد، اما اکنون تا حدودی تضعیف شده است.

وی احتمال بارش برف در نواحی سردسیر استان خصوصا بعد از روز چهارشنبه را بالا دانست و خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه شاهد کاهش چهار تا پنج درجه‌ای دما در اکثر نواحی استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: دمای شبانه برخی از نقاط استان ممکن است با فعالیت این سیستم زیر صفر برود.
Share/Save/Bookmark