توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43807
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲
خــوش رقـصي
»خط لوث«
به گزارش گروه سیاسی خط نیوز؛ يکي از فرمانداران دولت تدبير و اميد که از مديران دولت قبل هم بوده، در توديع خود فرمايشاتي فرموده که شبيه به يک طنز سياسي مي ماند، مطالبي بدين مضمون وي فرموده آن وقت شما نبوديد من بودم که مي ديدم چطور صد تا صد تا سکه مي دادند. گرچه اين مطلب بضاعت کنکاش و تحليل و تفسير ندارد اما به گونه اي قابل بحث است.
مرحوم حمدالله مستوفي مي گويد؛
در زمان قديم مرسوم بود که وقتي دو طايفه يا دو ايل با هم به جنگ بر مي خاستند، در آخر جنگ و نزاع قبيله پيروز و خان خوش اقبال آن، هرچه مي خواستند بايدرئيس قبيله شکست خورده انجام مي داد. در يکي از اين جنگ ها، قبيله پيروز از قبيله شکست خورده خواستند که دختر خان شکست خورده بايد در محضر خان پيروز و سپاهش برقصد. بالاخره دختر خان شکست خورده به ميدان ‌آمد، و چنان رقص جانانه اي کرد که همه به او احسنت گفتند، اما بعد از پايان کار خان شکست خورده چند سيلي محکم به گوش دخترش نواخت، دختر ناراحت شد و گفت من هر چه کردم براي شما کردم، خان گفت قرار بود شما برقصي ولي اين که انجام دادي خوش رقصي بود، و هدفي ديگر داشت.
بگذريم حکايت اين آقا هم بي تشابه به حرکت دختر خان مي ماند که رقص که کردي ديگر خوش رقصي ممنوع.
اخلاق جوانمردي مي گويد بر خوان نعمت کسي وارد شدي، ناجوانمردي مکن بحد نان و نمک نگه دار، بگذريم اتاق فکر دولت تدبير و اميد اينک به فکر افتاده که از بعضي از مديرانش تعهد سپردگي بگيرد، يعني کسي در استان ما بفرمايد (من اصلاح طلبم)
البته اين موضوع اظهر من الشمس و جز بديهيات بوده ديگر تکرار و اعلاميه و اعلان نمي خواهد کسي که رئيس بنياد باران
مي شود حتماً در اصلاح طلبي هم سرسپرده و هم دل سپرده و تشکيلي روا نيست.
اما شنيدني تر اظهارات اين فرماندار
محترم است. خط دولتيون براي لوث کردن حقوق هاي نجومي به برخي افراد ماموريت داده اند که بحد توان در اين راه بکوشند، اظهاراتي از اين دست، خط لوث را دنبال مي کند.
Share/Save/Bookmark