توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64814
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
توصیه‌های‌ جالب فائزه هاشمی برای مقابله با کرونا؛
قوه قضائیه از ميزان بازداشتي‌ها کم کند/ حضور مردم در دادگاه و... کم شود/ خود من را در این ماه‌ها چند بار به دادگاه کشیدند
از قوه قضائيه مي‌خواهم در اين برهه، تا امکان دارد ميزان بازداشتي‌ها کاهش يابد.
قوه قضائیه از ميزان بازداشتي‌ها کم کند/ حضور مردم در دادگاه و... کم شود/ خود من را در این ماه‌ها چند بار به دادگاه کشیدند
فائزه هاشمی، دختر حاشیه ساز رئیس فقید مجمع تشخیص و از عناصر فعال در فتنه 88 به تازگی در گفتگویی با روزنامه خاندان هاشمی توصیه های جالبی به مسئولان درباره مبارزه با کرونا کرده است. برای مثال وی گفته است: «به‌رغم توصيه‌هايي که مي‌شود خود مرا در اين مدت آنقدر به دادگاه‌ها، شوراهاي حل اختلاف و کميسيون‌هاي مالياتي کشانده‌اند که باعث تعجب است. اگر قرار است افراد در تجمعات و مکان‌هاي شلوغ حضور پيدا نکنند، بايد جلوي اين قبيل موارد در همه حوزه‌ها گرفته شود». چندی پیش هم محمد هاشمی، دیگر عضو خاندان هاشمی با انتقاد از ستاد ملی مقابله با کرونا گفته بود: «با شل کن سفت کن که نمی‌شود... امروز هم به‌نگاه هاشمی نیاز است هم به‌عمل هاشمی»!

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات فائزه هاشمی را در ادامه خواهید خواند:

*دولت توصيه مي‌کند مردم در تجمعات، عروسي‌ها يا عزاداري‌ها شرکت نکنند، درحالي‌که بايد به‌جاي توصيه، حضور در چنين مراسم‌هايي را «ممنوع» اعلام کند. آنگونه که در کشورهاي ديگر مي‌بينيم، مردم براي رفتن به خارج از محله‌هايي که خانه‌هايشان قرار ندارد، بايد جريمه بپردازند.

*گاهي افراد ناچارند به دليل اينکه پروتکل‌ها را رعايت نمي‌کنند و جان ديگران را به خطر مي‌اندازند، 100 الي 500 يورو جريمه پرداخت کنند. همين باعث الزام مردم به رعايت موارد بهداشتي شده است. مانند جريمه‌هايي که در راهنمايي و رانندگي وجود دارد.

*مساله ديگر که بسيار مهم تلقي مي‌شود، ممانعت از ورود افراد بدون ماسک به ادارات دولتي است. البته اين را اعلام کرده‌اند و اميدوارم به‌طور جدي عملي شود. بخش‌هاي خصوصي هم بايد موظف به رعايت اين موضوع شوند. اما متاسفانه مي‌بينيم به‌رغم توصيه‌هايي که مي‌شود خود مرا در اين مدت آنقدر به دادگاه‌ها، شوراهاي حل اختلاف و کميسيون‌هاي مالياتي کشانده‌اند که باعث تعجب است. اگر قرار است افراد در تجمعات و مکان‌هاي شلوغ حضور پيدا نکنند، بايد جلوي اين قبيل موارد در همه حوزه‌ها گرفته شود. در شرايط کرونايي فعلي، امور غيرضروري نبايد توسط نيروهاي حاکميتي دنبال شود. هرگونه تجمع از قبيل عزاداري‌ها و جشن‌هاي عروسي بايد علاوه بر ممنوع اعلام شدن، جرم تلقي شود.

*بجاي اينکه وقت خود را صرف رصد جوانان کنيم، مي‌توان مانع از برگزاري و شرکت در مراسم‌هاي عروسي و عزا و... شد. اگر اين اتفاق بيفتد ديگر شاهد نخواهيم بود که تعداد کثيري از مردم در مراسم عروسي يا عزا به کرونا مبتلا شده‌اند. اين کاري بسيار آسان است به شرط اينکه مسئولان واقعا چنين دغدغه‌اي داشته باشند. ماموران انتظامي و نظامي مي‌توانند تبديل به «ماموران حافظ قوانين مقابله با کرونا» شوند.

*يکي ديگر از موارد، مربوط به بيان آمار صحيح در کشور است. متاسفانه اظهارات ضدونقيض برخي مسئولان وزارت بهداشت و حوزه شهري نشان مي‌دهد که آمارها دقيق و درست نيستند.

*از قوه قضائيه مي‌خواهم در اين برهه، تا امکان دارد ميزان بازداشتي‌ها کاهش يابد.
Share/Save/Bookmark