توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 44654
شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۹
استعفای وزراء برای فریب مردم در انتخابات
امام جمعه ایوان گفت: استعفای وزراء برای فریب مردم در انتخابات 96 ریاست جمهوری است.
به گزارش خط نیوز، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: پشت پرده استعفاهای اعضای کابینه دولت یازدهم که صورت می‌گیرد که من اسم آن را استعفاهای زنجیره‌ای می‌گذارم صداقت دیده نمی‌شود.

امام جمعه ایوان گفت: چون به نظر من مهمترین مؤلفه برای دولت صداقت دولتمردان با مردم است که در این مسائل از جمله این استعفاها این صداقت مخدوش به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر دولت واقعا دنبال تغییر کابینه است باید به دنبال نقطه ضعف‌ها بگردد در قسمت‌هایی تغییرات را لحاظ کند که چالش برای کشور به وجود آورده است و به عنوان مثال اگر دولت دنبال ترمیم کابینه است باید ببیند در کدام وزارتخانه کم کاری باعث شده که عربستان ما را تهدید کند.

امام جمعه ایوان گفت: علت تهدیدهای عربستان صعودی چه بود؟ علت پیگیری‌های ضعیف در ماجرای منا چه بود؟ علت تهدیدات کشورهای ضعیف و بی‌ارزشی که مثل جیبوتی چه بود؟ علت جاسوسی دبیر دوم سفارت انگلیس و دیپلمات سفارت فرانسه از پادگان‌های نظامی سپاه چه بود؟ علت سخنان توهین‌آمیز آنجلا مرکل و شرط گذاشتن برای جمهوری اسلامی در رسمیت شناختن اسرائیل چه بود؟ علت شرط گذاشتن وزیر اقتصاد آلمان برای ایران چه بود؟ علت مسلط کردن دولت فرانسه به صنعت خودرو ایران و علت حمایت از فرانسه از جلسه منافقین در کشور فرانسه چه بود؟ و به چه وزارتخانه‌ای مربوط می‌شود؟ علت فریبکاری آمریکا در عمل نکردن به برجام چه بود؟ علت محکوم کردن ایران توسط دادگاه‌های آمریکایی و ده‌ها مورد اشتباه بزرگ در سیاست خارجی کشور به کدام وزارتخانه بر می‌گردد؟ آیا در این زمینه از مردم عذرخواهی صورت گرفته؟

لروند تصریح کرد: مردم منتظرند که دولتمردان در این بخش‌‌ها استعفا ببینند، استعفا که نه آیا عذرخواهی صورت گرفت، وقتی در کشور ما نیروگاه‌ها بتون شدند و سانتریفیوژهای به جزء تعداد کمی از آنها ما تعطیل شدند، علم هسته‌ای ما به تعطیلی کشیده شد، دانشمندان هسته‌ای ما ناراحت شدند در عوض این هیچ برآوردی ما ندیده‌ایم به قول رهبر عزیز ما هیچ تاثیرات ملموسی در برجام حس نشد، علت این‌ها به چه وزارتخانه‌هایی بر می‌گردد؟ این نقطه ضعف‌ها به کدام وزارتخانه‌ها بر می‌گردد؟ اگر دولت دنبال ترمیم است باید این موارد را ترمیم کند.

امام جمعه ایوان گفت: چه چیزی عزت ملت ایران را در بعضی از کشورهای بین‌الملل خدشه دار کرد؟ آیا واقعا به قول رئیس جمهوری در موقع انتخابات گذرنامه ایرانی به اصطلاح اعتبار آن بالا رفت یا نه باعث شد که تحقیراتی حتی درکشورهای بسیار ضعیف و عقب مانده نسبت به کشور ما صورت بگیرد، اینها باید روی آنها فکر شود مردم منتظر هستند که ترمیم را در کابینه در این موارد ببینند.

وی ادامه داد: آیا واقعا دردهای اقتصادی امروز مردم با کنسرت گذاشتن وزارت ارشاد یا کنسرت نگذاشتن وزارت ارشاد حل می‌شود؟ آیا واقعا درد امروز مردم در وزارت ارشاد خوابیده که با استعفای وزیر ارشاد مشکل مردم حل شود؟ آیا واقعا درد جامعه امروز بیکاری جوانان، نبود اشتغال، نبود روحیه خوب در بین مردم، نبود امید در بین مردم وصل به وزارت ورزش است که با استعفای وزارت ورزش این مشکلات حل شوند، اینها سوال‌هایی است که جامعه دنبال جواب این سوالات است.

امام جمعه ایوان اضافه کرد: برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه ضعف در کجاست؟ ضعف در پیری وزراست ؟ ضعف در نبود کار بسیجی است؟ ضعف در عمل نشدن به اقتصاد مقاومتی است؟ یا ضعف در جاهای دیگر است؟ و این سوالاتی است که مردم باید این‌ها را بدانند، متاسفانه در همین دولت گاها به ائمه جمعه و تربوین‌ها حمله می‌شود که تربیون‌ها مردم را ناامید می‌کنند، ما اگر می‌خواستیم که تربیون‌های نماز جمعه مردم را ناامید کنیم وضعیت اینچنین نبود و اتفاقا ما رده‌های مختلف را حمایت کردیم.

لروند تصریح کرد: اگر می‌خواستیم مردم را ناامید کنیم باید اکنون آمار تخت‌های روانی ما به اندازه آمار تخت‌های بزرگ‌ترین بیماران روانی آمریکا قرار می‌گرفت، بنابراین خیلی از مطالب را برای مردم بیان نمی‌کنیم و انتظار است دولت این مشکلات را بر طرف کند.

امام جمعه ایوان گفت: انتظار است دولت این مشکلات را حل کند که برای مردم آرامش ایجاد شود، مردم می‌خواهند بدانند که بعد از 4 ماه از دستورات مقام معظم رهبری دولت چه اقدام قاطعی برای برخورد با نجومی‌بگیران کرده است؟ دولت این موارد را به مردم گزارش دهند.

وی ادامه داد: آن 2 هزار و 400 نفری که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اعلام کردند و بعدها آقای نوبخت آنها را به 900 نفر تقلیل داد چه برخوردی با آنها شد؟ آیا آنها به 300 نفر تبدیل شدند؟ با همان 300 نفر چه برخوردی انجام گرفته است؟

امام جمعه ایوان اضافه کرد: این موارد موضوعاتی هستند که که دولت باید ترمیم کند، اگر دولت دنبال ترمیم است به نظر من باید این مسائل حل و فص شود، مردم روی این مسائل حرف دارند و می‌خواهند بشنوند و من به عنوان امام جمعه می‌گویم، فاش می‌گویم و از گفته خود دلشادم / بنده عشقم و از هر دو جهان آزادم، این استعفاها که این روزها انجام می‌گیرد فقط و فقط برای فریب مردم در بحث انتخابات است، پس مردم باید به هوش باشند و این فریب‌ها را درک کرده و امیدوارم این حرف من به گوش مسؤولین برسد و شعور مرد بیشتر اهانت نکنند.
Share/Save/Bookmark