توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 27284
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۳
ماست‌مالی رسانه‌های نزدیک به دولت در ماجرای منع ورود ابوطالبی به آمریکا
ماست‌مالی رسانه‌های نزدیک به دولت در ماجرای منع ورود ابوطالبی به آمریکا
 روز گذشته باراک اوباما، مصوبه کنگره مبنی بر عدم مصونیت دیپلماتیک حمید ابوطالبی را امضا کرد و در بیانیه امضای مصوبه کنگره، ایران و ابوطالبی را به تروریسم علیه ایالات متحده متهم کرد و نوشت:« اقدامات جاسوسی و تروریسم علیه ایالات متحده و هم‌پیمانان ما، بدون شک مسئله‌ای به شدت مهم است. من هم با این که افراد دخیل در چنین اقداماتی ممکن است از پوشش دیپلماتیک برای رسیدن به آمریکا استفاده کنند، با کنگره هم عقیده هستم».



به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابوطالبی که یکی از چهره های نزدیک به روحانی محسوب می شود حالا به سنگ محکی برای آزمودن سیاست لبخند به آمریکا تبدیل شده است که هر بار قلدرمآبانه مقابل این سیاست ایستاده است.

روحانی که گفته بود عزت را به پاسپورت ایرانی باز می گردانم حالا با دیپورت نماینده خود به کشوری مواجه شده است که از ابتدای روی کار آمدن خود بر مسند ریاست جمهوری از هیچ تلاشی برای ارسال پالس تغییر به همتای خود فروگذار نکرده است.

حالا آمریکا قانون خودش را هم برای عدم ورود ابوطالبی نقض می کند قانونی که از سال ۱۹۴۷ اجازه دخالت به آمریکا برای حضور نمایندگان سایر کشورها در این کشور را نمی دهد.

اما اتفاق حیرت انگیزی که در این میان رخ داده است، ماست مالی افراطی و عجیب و غریب سایت های نزدیک به دولت در موجه نشان دادن این گستاخی آمریکا است به گونه ای که با عوض کردن ماجرا این طور القا کنند که باز هم آمریکا عمل ناپسندی مرتکب نشده است.

گزارش های مضحک برخی از رسانه ها این سوال را ایجاد کرده است که در سیاست های این سایت ها، حمایت از مواضع جمهوری اسلامی ایران برجسته است یا ظاهر شدن در نقش وکیل وصی و توجیه سیاست های آمریکا در قبال ایران؟!



یک سایت نزدیک به دولت امروز در گفت‌وگویی با باربارا اسلاوین روزنامه نگار آمریکایی تلاش کرد با پاک کردن صورت مسئله، گستاخی اخیر باراک اوباما را توجیه سازد.

انتخاب با استدلالی خنده دار از قول اسلاوین نوشت: دولت ایران نیز افراد زیادی را به دلیل مختلف از کشورهای غربی به عنوان سفیر نپذیرفته است. یک مورد بدین خاطر بود که فرد معرفی شده همسر ایرانی داشت.

متمسک شدن به یک روزنامه نگار آمریکایی برای توجیه رفتار ضدایرانی و غیرقانونی آمریکا در پذیرش سفیر ایران تاجائی است که این سایت حامی دولت از به نقل از خبرنگار آمریکایی می نویسد: بر طبق قانون آمریکا، دولت می تواند از حضور افراد معین برای برعهده گرفتن پست در سازمان ملل جلوگیری کند، البته اگر آنها برای جرائم یا اقدامات تروریستی محکوم شده باشند. در مورد ابوطالبی، مشخص نیست که آیا آمریکا می تواند و حق آن را دارد که مانع از حضور او شود. برای همین است که دولت اوباما از ایران خواسته است که فردی دیگری را انتخاب کند.

این در حالی است که آمریکا بر خلاف "توافقنامه مقر سازمان ملل متحد" (۱۹۴۷)، که به ایالات متحده اجازه دخالت در امور سفرا و نمایندگان دیگر کشورها را نمی دهد، مانع از ورود ابوطالبی شده است.

اقدام اخیر آمریکا از آن جهت بی سابقه و خلاف قانون خود آمریکایی هاست که بر اساس توافقنامه مقر سازمان ملل دولت آمریکا متعهد است از ایجاد مانع در برابر فعالیت دیپلمات‌ها و میهمانان سازمان ملل متحد خودداری کند.



با این حال رسانه های دولتی سعی در ماست مالی اقدامات آمریکا دارند تا جائیکه در نقش وکیل آمریکا در ایران ظاهر می شوند.

آمریکا به دلیل حضور ابوطالبی در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در سال ۵۸ مانع از ورود ابوطالبی شده،این در حالیست که پیش از این ابوطالبی سالها به عنوان سفیر و نماینده دیپلماتیک در کشورهای مختلف حضور داشته است. اگرچه شکایت رسمی ایران به سازمان ملل ارائه شده است، اما امضای باراک اوباما بر مصوبه سنا، امکان حضور ابوطالبی در نیویورک را سخت تر کرده است. البته پیش از مصوبه سنا نیز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بو: "با توجه به نقش آقای ابوطالبی در حوادث سال ۱۹۷۹، دادن روادید به او غیرقابل‌قبول است".

راه حل سخیف و ذلیلانه ای که این سایت ارائه می کند این است که «دولت امریکا باید از مردم ایران به خاطر اقدامات بد خود از جمله کودتای ۲۸ مرداد و حمایت از عراق در طول جنگ با ایران عذرخواهی کند. ایران نیز باید از امریکا به خاطر بحران گروگانگیری و حمایت از گروه های که علیه آمریکایی ها اقدام تروریستی مرتکب شده اند، عذرخواهی کند» تا همه چیز به خیر و خوشی تمام شود!
Share/Save/Bookmark