توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 43808
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۴
مصداقی دیگر بر کدخداباوری محمد جواد ظریف:
نامه آرامش بخش! / سندی دیگر بر ناکارآمدی برجام و دستاورد تقریبا هیچ آن
ظریف گفته که برای اطمینان بخشیدن به بانکهای خارجی به جهت مراودات مالی با ایران، از اوفک(اداره نظارت بر دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا) نامه آرامش بخش میگیریم. این سخن، پیش و بیش از هر چیزی ناکارآمدی برجام و دستاورد تقریبا هیچ آن را بار دیگر ثابت و نشان داد که شاید تحریمها حتی روی کاغذ نیز به درستی رفع نشده و حالا نیاز به کاغذهای جدیدی است.
نامه آرامش بخش! / سندی دیگر بر ناکارآمدی برجام و دستاورد تقریبا هیچ آن
به گزارش خط نیوز به نقل از پایگاه 598: نامه آرامش بخش(letter of comfort) مقوله جدیدی است که در جریان سفر به آمریکای لاتین از سوی محمد جواد ظریف رونمایی شد. وی گفته که برای اطمینان بخشیدن به بانکهای خارجی به جهت مراودات مالی با ایران، از اوفک(اداره نظارت بر دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا) نامه آرامش بخش میگیریم.

این سخن، پیش و بیش از هر چیزی ناکارآمدی برجام و دستاورد تقریبا هیچ آن را بار دیگر ثابت و نشان داد که شاید تحریمها حتی روی کاغذ نیز به درستی رفع نشده و حالا نیاز به کاغذهای جدیدی است.


این موضوع که برای مراودات مالی با سایر کشورها، از آمریکا نامه آرامش بخش تهیه کنیم(فارغ از اینکه این نامه را به چه شرط و شروطی صادر خواهند کرد) نشاندهنده این است که آمریکا در عمق تفکر عده ای، واقعا به عنوان "کدخدا" نقش بسته است.

توضیح: این سند هنگامی صادر می‌شود که یکی از دو طرف معامله، به خصوص طرف ارائه دهنده، نسبت به سلامت معامله یا توانایی دریافت کننده در اجرای تعهدات خود اطمینان لازم را نداشته باشد.
Share/Save/Bookmark