توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65868
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۱
سفر زمینی به ترکیه ممنوع شد
یک مقام مسئول گفت: هیچ سفر زمینی از طریق اتوبوس به کشور ترکیه انجام نمی‌شود، این در حالی است که ترانزیت ما با کشور ترکیه در حال انجام است.
به گزارش خط نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل با بیان اینکه با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه، وزیر بهداشت در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته‌ای ایاب و ذهاب از طریق مرز‌های هوایی و زمینی با این کشور و لزوم همکاری استانداران در این زمینه، تاکید کرده است، افزود: از سال گذشته با توجه به گسترش ویروس کرونا تردد‌های زمینی به کشور ترکیه تنها در حد ضرورت انجام می‌شود.

او ادامه داد: هم اکنون سفر به کشور ترکیه تنها در قالب سفر‌های ضروری برای افراد دو تابعیتی، شاغلان، دانشجویان و یا افرادی که در کشور ترکیه و یا ایران اقامت دارند، انجام می‌شود و از سال گذشته هم هیچ سفری به کشور ترکیه از طریق بخش حمل و نقل جاده‌ای و از طریق اتوبوس صورت نگرفته است.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اظهار کرد: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و نامه وزیر بهداشت به وزیر کشور در رابطه با کنترل مبادی زمینی و هوایی سازمان راهداری و بخش ترانزیتی تمامی پیشنهادات و اقداماتی که در این بخش باید صورت بگیرد را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرده و ما هم اکنون منتظر تصمیم گیری در این بخش هستیم و تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در این حوزه هستیم.

به گفته هدایتی ممنوعیت و یا محدودیت تردد به کشور ترکیه از مرز‌های زمینی و هوایی تنها مربوط به بخش مسافری است و حوزه ترانزیتی را در بر نمی‌گیرد.

او توضیح داد: هم اکنون ترانزیت ما با کشور ترکیه در حال انجام است و ممنوعیت و یا محدودیتی برای انجام تبادلات تجاری با این کشور در رابطه با کرونا وجود ندارد.

مدیر کل ترانزیت تاکید کرد: تمامی دستور العمل‌های بهداشتی در پایانه‌های مرزی به صورت کامل رعایت می‌شود و به صورت مرتب پایانه‌ها و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

هدایتی بیان کرد: با این وجود ما در بخش ترانزیت و مسافری تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم و هر تصمیمی که در این رابطه اخذ شود ما آن را انجام خواهیم داد.

او توضیح داد: هم اکنون مرز‌ها برای انجام مبادلات تجاری و ترانزیت با کشور‌های همسایه باز است و مشکلی در این بخش برای انجام تبادلات مختلف تجاری وجود ندارد.
Share/Save/Bookmark