توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64292
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۷
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول،هفتم ودهم ازفردا آغاز می شود
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی از فردا ۸ تیر آغاز می‌شود.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول،هفتم ودهم ازفردا آغاز می شود
در راستای توسعه دولت الکترونیک و برای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی، نظارت نظام مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در همه دوره‌ها اعم از عادی، استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده صورت خواهد گرفت.

در حالی که ثبت کتاب درسی در میان پایه‌ها آغاز شده است، خرید اینترنتی کتاب‌های درسی برای پایه‌های اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم از فردا یکشنبه ۸ تیر آغاز می‌شود. این ثبت نام‌ها تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

بنا به اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. قیمت کتاب‌های درسی در دوره ابتدایی برای پایه اول ۲۴ هزار تومان و برای پایه ششم ابتدایی ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت کتب در دوره متوسطه اول نیز از ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان متغیر است. در دوره متوسطه دوم به دلیل تکثر رشته‌ها قیمت کتاب‌های درسی متفاوت است اما به عنوان مثال عمدتاً در شاخه نظری قیمت‌ها از ۵۲ هزار تا ۷۱ هزار تومان تعیین شده است.
Share/Save/Bookmark