توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 70952
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
معاون صمت استان:
کرمانشاه نیازمند ۸ مرکز عرضه مستقیم کالاست
معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، در کرمانشاه حداقل به هشت مرکز عرضه مستقیم کالاهای اساسی نیاز داریم که باید با همکاری شهرداری راه‌اندازی شود.
کرمانشاه نیازمند ۸ مرکز عرضه مستقیم کالاست
احسان باقرخانی ، از نقش مهم مراکز عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار، کنترل قیمت‌ها و عرضه کالاها با قیمت مناسب و بدون واسطه به مردم خبر داد و گفت: در برخی شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، تجارب موفقی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه این مراکز مشابه روزبازارهای عرضه میوه و تره‌بار نیست، افزود: در این مراکز انواع کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ، شکر، روغن، برنج و ... عرضه می‌شود.

معاون بازرگانی اداره کل صمت استان کرمانشاه از نیاز شهر کرمانشاه به راه‌اندازی حداقل هشت مرکز عرضه مستقیم کالاهای اساسی در مناطق هشتگانه شهرداری یاد کرد و ادامه داد: بر اساس قانون وظیفه اصلی احداث و جانمایی این مراکز بر عهده شهرداری بوده و در ادامه این مراکز باید در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار بگیرند تا انواع مایحتاج و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با همکاری جهاد کشاورزی و اداره کل صمت در آن عرضه شود.

باقرخانی از «بازارچه میلاد» که در مرکز شهر کرمانشاه واقع شده به عنوان یکی از نقاط بسیار خوبی یاد کرد که ظرفیت تبدیل شدن به مرکز عرضه کالاهای اساسی را دارد.

وی تاکید کرد: لازم است در هر یک از شهرستان‌های استان نیز حداقل یکی از این مراکز ایجاد شود.

معاون بازرگانی اداره کل صمت استان کرمانشاه از تجربه‌های خوبی که در این زمینه در کرمانشاه داشتیم یاد و خاطرنشان کرد: برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان شاهد راه‌اندازی چنین مراکزی در استان بودیم که خوشبختانه بازخورد خوبی هم داشت و بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم با قیمت مناسب و به صورت مستقیم در اختیار آنها قرار گرفت.

به گفته باقرخانی، همین حالا نیز روستابازاری که در شهر کرمانشاه برای عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی راه‌اندازی شده مورد استقبال مردم قرار گرفته و این امر نشان می‌دهد ظرفیت احداث چنین مراکزی در کرمانشاه وجود دارد.
Share/Save/Bookmark