توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63527
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۷
مردم تحریم‌کنندگان فجر را مات کردند
با آغاز پیش‌فروش بلیت‌های سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر، مردم ظرف چند دقیقه بلیت‌های این جشنواره را خریدند تا کسانی که به دنبال تحریم فجر بودند با بی‌اعتنایی مردم روبه‌رو شوند.
مردم تحریم‌کنندگان فجر را مات کردند
به گزارش خط نیوز: چند روز بازی رسانه‌ای برای تحریم و حضور نداشتن در جشنواره فیلم فجر و تلاش برخی از چهره‌های خاص برای دامن زدن به این ماجرا، در نهایت با استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان به سینما از پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فجر رنگ باخت.

این بار نیز مردم نشان دادند که نه تنها در سیاست بلکه در مسائل هنری مانند سینما رفتن نیز پیرو ادعا‌های قشر سلبریتی‌ها نیستند و اگر تصمیم به کاری بگیرند، دیگر خوشایند یا عدم خوشایند سلبریتی‌ها برایشان اهمیت ندارد. در حالی که چند روز برخی از چهره‌ها تلاش کردند تا با نشان دادن مخالفت خود با برگزاری جشنواره فجر، از حضور در این رخداد مهم ملی سر باز بزنند، علاقه‌مندان به سینما با استقبال چشمگیر از فروش بلیت‌های این جشنواره، نشان دادند فریب بازی چند سلبریتی و جوسازی‌ها در فضای مجازی را نمی‌خورند.

حالا دیگر هیچ چیزی بی‌اهمیت‌تر از اینکه چند بازیگر بیکار نمی‌خواهند به جشنواره فجر بیایند نیست. بیانیه‌های اینستاگرامی و توئیتری جماعتی که از فرط بیکاری و با وجود نداشتن فیلم در جشنواره خواستار تحریم آن بودند، حالا با رکوردزنی خرید بلیت‌های جشنواره فیلم فجر توسط مردم، به دستمایه شوخی و مضحکه کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

وقتی همه بلیت‌ها روی هوا رفت
در دوره‌های گذشته جشنواره فیلم فجر، فروش بلیت‌های سینما‌های مردمی معمولاً بیش از یک روز ادامه داشت، اما این بار سرعت خرید بلیت‌ها شگفت‌آور بود. استقبال از فروش بلیت‌های سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر آنقدر بالا بود که حتی باعث شد روابط عمومی جشنواره نسبت به آن واکنش نشان دهد.

در گزارش روابط عمومی سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر از پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره، آمده است: تنها دقایقی پس از آغاز پیش‌فروش اینترنتی بلیت‌های سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر، حدود ۵هزار و ۷۰۰سری (حدود ۵۸هزار قطعه) بلیت اینترنتی فروخته شد. در نیم ساعت اولیه آغاز پیش‌فروش اینترنتی، ظرفیت فروش بلیت مردمی سینما‌ها در اکثر سالن‌ها بسته شده و در برخی سالن‌ها، تنها تعداد بسیار کمی مانده است. ظرفیت عمده سالن‌های پردیس سینمایی آزادی و کوروش، کوروش۲، سینما فرهنگ، سینما باغ کتاب و سینما استقلال به اتمام رسیده و تمام بلیت‌ها در این سالن‌ها به فروش رسیده و ظرفیت باقی سینما‌هایی که مانده‌اند، در حال اتمام است. استقبال مردم از پیش‌فروش اینترنتی سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر بیشتر از سال‌های گذشته گزارش شده است.

این اتفاق با واکنش مثبت دبیر جشنواره فیلم فجر هم روبه‌رو شد. ابراهیم داروغه زاده در توئیترش نوشت: «فروش بلیت‌های مردمی جشنواره فیلم فجر در کمتر از نیم ساعت نشان از پیوند عمیق مردم با سینمای ایران دارد.»

سهمیه ارگان هم به مردم رسید
مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره اتفاق دیروز و خرید همه بلیت‌های جشنواره فجر گفت: میزان خرید بلیت توسط مردم قابل پیش‌بینی بود، به روال سال‌های گذشته، امسال هم به محض باز شدن سایت‌های جشنواره که از ساعت ۱۲ ظهر آغاز شد، به سرعت بخش اصلی بلیت‌ها (حدود ۸۰ هزار قطعه) پیش‌فروش شد.

نجفی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای افرادی که موفق نشدند بلیت‌های جشنواره را تهیه کنند، عنوان کرد: در جلسه‌ای که با دبیر جشنواره داشتیم داروغه‌زاده تأکید داشت که مردم باید سهم بیشتری از پیش‌فروش بلیت‌ها داشته باشند، بنابراین بخشی از سهمیه سازمان‌ها و ارگان‌ها از ساعت ۱۷ درخدمت مردم قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر تأکید کرد: طبق اعلام قبلی تا ساعت ۱۸ امروز پیش‌فروش ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به تهیه بلیت که هنوز موفق نشده‌اند بلیت سینمای مورد نظر خود را تهیه کنند می‌توانند از ظرفیت باقی‌مانده از برخی سینما‌ها اقدام به پیش‌خرید بلیت کنند.

نجفی درباره راهکاری که برای مقابله با بازار سیاه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بهترین اتفاق برای مقابله با بازار سیاه، پیش‌فروش بلیت‌ها و ظرفیتی است که در نظر گرفته شده است و قطعاً افزایش این ظرفیت می‌تواند کمک بیشتری کند.

وی با اشاره به اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها گفت: با توجه به اینکه در تمام مراکز استان‌ها فیلم‌های جشنواره فجر اکران خواهند شد، اداره کل ارشاد هر استان مطابق سیاست‌های آنجا برای نحوه ارائه بلیت‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

همه فیلم‌های فجر مجوز گرفتند
همچنین سیدمهدی طباطبایی‌نژاد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره محتوای برخی از فیلم‌های جشنواره فجر و بحث اعمال رده بندی سنی در این دوره از جشنواره گفت: «تمامی فیلم‌های مستند و کوتاه مجوز نمایش خود را گرفته‌اند و اکثر فیلم‌های داستانی هم بدون مشکل بوده و این مجوز را دریافت کرده‌اند، البته شورا در مورد چند فیلم، به دلیل خشن بودن، پیشنهاد رده‌بندی سنی داده است.»

طباطبایی‌نژاد با توجه به آغاز پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره تأکید کرد: این رده‌بندی بیشتر وجه توصیه‌ای دارد و تنها به عنوان یک پیشنهاد به خانواده‌هاست تا بدانند که این فیلم‌ها مشمول رده‌بندی سنی شده‌اند و تا حد ممکن آن را با فرزند زیر ۱ سال تماشا نکنند یا دست‌کم این آمادگی را داشته باشند که با یک فیلم خشن روبه‌رو هستند.»
منبع: روزنامه جوان
Share/Save/Bookmark