توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 35285
سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
توجیه سخنان جنجالی جهانگیری در جلسه با حزب کارگزاران توسط نوبخت:
این دیدار برای دید و بازدید نوروزی بوده است!
حضور پرحاشیه و سخنان جنجالی اسحاق جهانگیری در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران و اظهارات انتخاباتی وی مبنی بر لزوم فعال شدن این حزب برای انتخابات مجلس و تلاش برای یکدست کردن مجلس آینده و دولت، نه تنها با عذرخواهی سخنگوی دولت مواجه نشد بلکه امروز نوبخت در جمع خبرنگاران تلاش کرد تا این رفتار جهانگیری را توجیه کند.
این دیدار برای دید و بازدید نوروزی بوده است!
به گزارش خط نیوز ، حضور پرحاشیه و سخنان جنجالی اسحاق جهانگیری در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران و اظهارات انتخاباتی وی مبنی بر لزوم فعال شدن این حزب برای انتخابات مجلس و تلاش برای یکدست کردن مجلس آینده و دولت، نه تنها با عذرخواهی سخنگوی دولت مواجه نشد بلکه امروز نوبخت در جمع خبرنگاران تلاش کرد تا این رفتار جهانگیری را توجیه کند.

به گزارش خط نیوز
، جهانگیری روز یکشنبه در جمع حزب کارگزاران در مجموعه سعدآباد تهران گفته بود: «کارگزاران امسال باید این نقش را بیش از پیش ایفا کند، زیرا امسال سال انتخابات است، اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود. باید به یک همگرایی بین اصلاح طلبان معتدل و اصولگرایان اصیل اندیشید. باید به دنبال یک مجلس معتدل بود. اگر هدف این باشد برای پیدا کردن کاندیداها به مشکل بر نمی خوریم. به همین دلیل می گویم که نقش کارگزاران مهم و موثر است. نباید گذاشت زاویه ای بوجود بیاید.»

با این حال، امروز سه شنبه سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران نه تنها این اقدام معاون اول رییس جمهور را محکوم نکرد بلکه در پاسخ به سوالی در این باره ترجیح داد با کلی گویی و تقلیل صورت مساله به دید و بازدیدهای نوروزی! بگوید:

«واقعیت این است که هنوز احساس می‌شود ما حزب را به عنوان یک تشکل و مجموعه نامناسب در جامعه تلقی می‌کنیم و افتخار هر کسی است که بگوید عضو هیچ حزبی نیستم در حالی که یکی از شاخصه‌های مردم‌سالاری می‌تواند از سوی احزاب ایجاد شود. این‌که آقای جهانگیری با حزب کارگزاران همکاری داشته‌اند سخن نو و تازه‌ای نیست اما وقتی ایشان در سال نو می‌خواهند به دوستانشان سری بزنند این‌قدر مورد توجه قرار می‌گیرد!»

نوبخت با بیان این‌که هر یک از اعضای دولت ممکن است یک سلیقه سیاسی داشته باشند، گفت: «اگر منظور این است که از امکانات دولتی برای حزب استفاده شود، حرف نادرستی است. این هم که چون دولت با برخی احزاب همگرایی دارد پس به صورت حزبی در انتخابات وارد می‌شود درست نیست. البته دولت در چارچوب قانونی خود باید انتخابات سالمی را برگزار کند و حتماً‌ با این انگیزه به انتخابات ورود خواهد کرد. ولی اینکه دولت بخواهد اعمال نظر کند سخن درستی نیست.»

این اظهارات در حالی از سوی آقای نوبخت بیان شده که وقتی در اوج مشکلات اقتصادی، فرهنگی مردم، معاون اول دولت به جای حضور در بین توده های مردم وقت خود را در بین اعضای یک حزب سیاسی بدنام می گذراند و خواستار تشدید فعالیت آنها برای روی کار آمدن مجلسی همسو با دولت در انتخابات اسفند ماه می شود، توجیهاتی از قبیل دید و بازدید نوروزی و ... نمی تواند توجیه مناسبی برای این اشتباه بزرگ باشد، چرا که جهانگیری در این جلسه دقیقا به انتخابات آینده اشاره کرده و خواستار برنامه ریزی و فعال شدن این حزب برای روی کار آمدن مجلسی با گرایش سیاسی مورد نظر دولت فعلی شده است.

گفتنی است برنامه ریزی دولتی ها برای ورود به انتخابات مجلس زودتر از این کلید خورده و پیش از این در دی ماه ۹۲ علی یونسی دستیار ارشد رییس جمهور در امور اقلیت های قومی و دینی نیز گفته بود: «مهمترین برنامه‌ای که اکنون باید آن را پی گیریم انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید همانگونه که در انتخابات ریاست جمهوری با شعار اعتدال مردم به پای صندوق‌های رای آمدند در انتخابات مجلس نیز باید چنین اتفاقی بیفتد.»
Share/Save/Bookmark