توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63761
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴
ریییس ستاد انتخابات استان تشریح کرد
آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات مجلس در کرمانشاه
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه در این دوره انتخابات تایید صلاحیت‌ها در هیات های اجرایی چهار درصد بیشتر از انتخابات دوره قبل بوده اظهار کرد: تاکنون از مجموع 367 داوطلب انتخابات مجلس در استان کرمانشاه، صلاحیت 150 نفر به تائید شورای نگهبان رسیده است.
آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات مجلس در کرمانشاه
محمدابراهیم الهی تبار با ارائه گزارشی از روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در هیات های اجرایی تصریح کرد: با شروع ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، 412 نفر در استان داوطلب شرکت در انتخابات شدند که 370 نفر از بین آقایان و 42 نفر خانم بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، الهی تبار با بیان اینکه قبل از بررسی صلاحیت داوطلبین توسط هیأت های اجرایی 20 نفر داوطلبین انصراف دادند، افزود: در نتیجه بررسی صلاحیت ها در هیات های اجرایی از بین 392 نفر داوطلب، 340نفر معادل87 درصد تأیید صلاحیت شدند که در مقایسه با دور قبل(مجلس دهم) حدود چهار درصد افزایش داشته است.

الهی تبار با اشاره به اینکه قبل از بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت نظارت، تعداد داوطلبانی که انصراف دادند به 34 نفر رسید، اظهار داشت: در این مرحله10 نفر از داوطلبانی که در هیأت ها اجرایی رد صلاحیت شده بودند نیز شکایت نکردند که بر همین اساس هیأت نظارت صلاحیت368 نفر را مورد بررسی قرار داد که در نتیجه 91 نفر معادل 24.7 درصد داوطلبان تأیید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: همچنین قبل از بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان، یک نفر از افرادی که در مراحل قبل توسط هیأت های اجرایی و نظارت تأیید شده بود، انصراف داد و شورای نگهبان صلاحیت 367 نفر را مورد بررسی قرار داد.

الهی‌تبار عنوان کرد: از مجموع 367 نفر، تاکنون صلاحیت 150 نفر معادل41 درصد توسط شورای نگهبان به تأیید رسیده است.

الهی تبار در تشریح روند بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان اظهار داشت: در این مرحله چهار نفر از افرادی که در مراحل قبل توسط هیأت های اجرایی و نظارت تأیید شده بودند، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند که این افراد تا روز گذشته(14 بهمن) فرصت داشتند چنانچه نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض دارند، درخواست رسیدگی مجدد خود را به شورای نگهبان ارائه دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: با توجه به نگرانی ها نسبت به فضای رقابتی انتخابات، ستاد انتخابات استان رایزنی و پیگیری خود را از طریق وزارت کشور و سایر مراجع ذیربط انجام داده و این پیگیری ها همچنان ادامه دارد و امیدواریم این پیگیری‌ها منتج به افزایش قدرت انتخاب آحاد مردم و جریان‌های سیاسی در استان و حوزه های انتخابیه شود.
Share/Save/Bookmark