توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63590
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۷
آیا یارانه نقدی در سال ۹۹ افزایش پیدا می‌کند؟
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که مبلغ یارانه‌های نقدی در سال ۹۹ افزایش پیدا نمی‌کند گفت: مجلس هیچ برنامه‌ای برای بررسی این موضوع ندارد.
آیا یارانه نقدی در سال ۹۹ افزایش پیدا می‌کند؟
به گزارش خط نيوز، سید کاظم دلخوش اباتری، احتمال پرداخت یارانه‌های نقدی ۷۵ هزار تومانی به مردم در سال آینده را منتفی دانست و اظهار داشت: مبلغ یارانه‌های نقدی در سال ۹۹ افزایش پیدا نمی‌کند از طرفی مجلس نیز هیچ برنامه‌ای برای بررسی این موضوع ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده منابع و اعتباراتی را برای افزایش مقدار یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی اختصاص نداده است عنوان کرد: اگر دولت بتواند همین یارانه را بدون کم و کاست و سر وقت به‌صورت ماهانه پرداخت کند هم کاری بزرگ انجام داده است.

دلخوش ادامه پرداخت یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی و کمک معیشتی که منابع آن از مازاد فروش بنزین حاصل می‌شود را از جمله تکالیف دولت دانست و تصریح کرد: منابع مالی و اعتبارات این دو بخش در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۹ دیده شده است بنابراین ظاهراً برای پرداخت این مبالغ مشکلی وجود ندارد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه و مواد باقیمانده آن در کمیسیون تلفیق مجلس را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: تا جایی که بنده اطلاع دارم علاوه بر اینکه دولت منابعی برای افزایش یارانه‌های نقدی در نظر نگرفته دولت نیز طرح و برنامه‌ای برای عملی شدن آن ارائه نداده است.


دلخوش اباتری خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی که اخیراً در مورد احتمال افزایش یارانه‌های نقدی می‌شود پیشنهاداتی است که مطرح شده و عزمی برای تغییر آن در قوای مجریه و مقننه شکل نگرفته است.

وی بروز مشکلات اقتصادی در کشور و تنگنا‌هایی که مردم با آن روبه‌رو هستند را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مجلس تأکید بسیار زیادی بر روی آن دارد گسترش چتر حمایتی دولت از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر و جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌ها و اقلام اساسی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در بحث اصلاح ساختار بودجه موفق بوده است یا خیر عنوان کرد: طبق مفاد لایحه بودجه سال آینده، تکیه کشور و دولت به درآمد‌های نفتی کاهش پیدا کرده، اما این کاهش تنها به‌علت تشدید تحریم‌های نفتی دشمن علیه کشورمان رخ داده است.

منبع: تسنیم
Share/Save/Bookmark