توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63130
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۳
توضیحات مسئول موسیقی «مأوا» درباره سرود ویژه مراسم وداع با حاج قاسم
سرودی که «حاج قاسم» آن را دوست داشت
سرود ویژه‌ای با عنوان «سلیمان عشق» که جدیدترین تولید مرکز «مأوا» ست، در یک اقدام جهادی و به سرعت تولید شده تا در روز‌های سوگواری مردم ایران برای سردار اسلام و وطن، یک کار فرهنگی ویژه انجام شده باشد.
سرودی که «حاج قاسم» آن را دوست داشت
به گزارش خط نيوز: سجاد جوکار، مدیر بخش موسیقی «مأوا» در گفتگو با «جوان» درباره سرود سلیمان عشق و نماهنگ «مرد نبرد» که از شبکه‌های تلویزیون پخش شده، توضیحاتی داده است.

ابتدا از موزیک‌ویدئوی «مرد نبرد» بگویید، چون سرود آن مورد تأیید سردار سلیمانی نیز بوده است.
پارسال در مراسم بزرگداشت شهید عماد مغنیه، سرود «مرد نبرد» از تولیدات مرکز «مأوا» به وسیله گروه سرود «ندای ثامن» در حضور حاج قاسم سلیمانی اجرا شد. بعد از پایان اجرا حاج قاسم از اجرای این کار تعریف کردند و با ابراز علاقه نسبت به این سرود گفتند که کار را دوست داشتند.

سردار سلیمانی نظر خاصی درباره آن سرود نداشتند؟
بچه‌هایی که سرود را اجرا کرده بودند جمع کردند و مورد تفقد قرار دادند و از تولید این کار تشکر کردند.

چرا همان زمان موزیک‌ویدئو ساخته نشد؟
برای نماهنگ چند طرح و سناریو آماده شده بود، اما در رفت و برگشت طرح‌ها بودیم که شهادت سردار سلیمانی اتفاق افتاد.

چه شد که سرود «مرد نبرد» را برای شهادت حاج قاسم به عنوان نماهنگ منتشر کردید؟
دوستان دیدند که مفاهیمی که در سرود «مرد نبرد» وجود دارد مخصوص شهید خاصی نیست و از سوی دیگر تمام توصیفات و مضامین آن به شخصیت سردار سلیمانی نزدیک بود، برای همین تصمیم گرفتیم که در یک کار ویژه برای سرود «مرد نبرد» به سرعت نماهنگی بر اساس تصاویر سردار سلیمانی تولید کنیم که از روز شنبه از تلویزیون در حال پخش است.

به غیر از تولید «مرد نبرد»، سرود ویژه‌ای هم به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در «مأوا» تولید شده، درباره این سرود بگویید.
سرود «سلیمان عشق» کار ویژه مرکز مأواست. شعر آن مانند کار «مرد نبرد» از سروده‌های قاسم صرافان است. ساعت حدود ۱۱ صبح روز جمعه که خبر شهادت سردار سلیمانی منتشر شد، بچه‌های مرکز مأوا جمع شدند و قرار شد به سرعت کاری را به این مناسبت تولید کنیم. تیم تولید فعال شد. آقای صرافان شروع به سرودن شعر کرد و همزمان ملودی آن آماده شد و بچه‌ها کار را به صورت همزمان پیش می‌بردند و دقیقاً وقتی «الله اکبر» اذان صبح روز شنبه گفته شد، خروجی کار را گرفتیم.

اجرای سرود را چه گروهی انجام داد؟
گروه سرود «نسیم رحمت» کار اجرا را انجام داد. همان شب با وجود اینکه بیشتر بچه‌ها در دوران امتحانات بودند، زحمت کشیدند و شب آمدند و واقعاً کار جهادی انجام دادند تا سرود اجرا شود.

گروه سرود باز هم از نوجوانان هستند؟
بله اکثراً بچه‌های دبیرستانی هستند که با وجود امتحانات درسی به عشق حاج قاسم آمدند.

کمی از شعر این سرود را می‌خوانید؟
بله، «سردار بزرگ آسمانی نامت همیشه جاودان/ تکثیر شده در جهان و در قلب آزادگان/ از این پس اسم او برنده‌تر شد/ شهید زنده زنده‌تر شد/ خونش بر زمین آغاز راه است/ سلیمانی نه یک تن یک سپاه است»

این سرود در سطح وسیعی در حال توزیع است؟
از روز شنبه فایل سرود را در دو نسخه با صدا و بدون صدا در اختیار گروه‌های سرود در سراسر کشور قرار دادیم. «مأوا» کمپینی برای «سلیمان عشق» ایجاد کرده است و سرود را در اختیار همه گروه‌ها قرار داده تا در سراسر کشور اجرا کنند. نقطه عطف این حرکت این است که «سلیمان عشق» اولین کاری بود که برای شهادت سردار سلیمانی به صورت اختصاصی تولید شد. ما از گروه‌های سرود خواسته‌ایم که ویدئوی اجراهایشان را برای ما ارسال کنند.

ویدئو‌های ارسالی در جایی قرار است دیده شود؟
مرکز مأوا، به تازگی لیگ سرود را ایجاد کرده است. ویدئو‌های ارسالی در اینجا بررسی خواهند شد و بهترین اجرا‌ها توسط مأوا، معرفی و منتشر خواهد شد.

برای شهید سردار سلیمانی کار دیگری هم انجام خواهید داد؟
بله قطعاً، کار ویژه‌ای قرار است به زبان عربی تولید کنیم. تیم تولید این کار لبنانی خواهند بود و احتمالاً برای چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی کار آماده و پخش خواهد شد.
منبع: روزنامه جوان
Share/Save/Bookmark