توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63040
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۴
چرا انتخابات فدراسیون فوتبال باید در سال ۹۸ برگزار شود؟
چرا انتخابات فدراسیون فوتبال باید در سال ۹۸ برگزار شود؟
ضرورت برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال قبل از اتمام سال ۹۸ به علت مشکلات و موانع موجود بر سر راه تیم ملی و بهم ریختگی فدراسیون فوتبال پس از اسعفای تاج،‌ بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش ایسنا، استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال به علت بیماری موجب انتخاب حیدر بهاروند، نایب رئیس دوم فدراسیون به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال شد تا او طبق اساسنامه تا برگزاری انتخابات این فدراسیون سکان امور را در دست بگیرد.

تا قبل از استعفای مهدی تاج قرار بود انتخابات طبق برنامه در اردیبهشت ۹۹ برگزار شود و فرد جدیدی امور این فدراسیون را برعهده بگیرد اما اکنون که مهدی تاج از سمتش کناره‌گیری کرده و به علت برخی مسائل حساس، ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام احساس می‌شود.

از پیش از ماجرای اخیر، اتفاقات ماه‌های گذشته مثل فسخ قرارداد مارک ویلموتس و درخواست مالی هنگفت او به عنوان غرامت فسخ قرارداد، در کنار بلاتکلیفی تیم ملی در مسیر انتخابی جام جهانی موجب نگرانی اهالی فوتبال شده است. به همین دلیل فدراسیون فوتبال قصد داشت ضمن حل پرونده ویلموتس، یک مربی جدید را برای هدایت ایران انتخاب کند که در این صورت احتمال داشت با انتخاب مربی تا قبل از اتمام سال ۹۸ و انتخاب رئیس جدید در سال ۹۹، اختلافاتی در آینده میان سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون به وجود آید.

با رفتن مهدی تاج، یک توفیق اجباری برای برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات فدراسیون فوتبال پیش آمده و ضرورت برگزاری زودتر از موعد انتخابات مهم‌ترین ورزش کشور احساس می‌شود و هیچ دلیلی برای برگزاری انتخابات در اردیبهشت ۹۹ وجود ندارد.

* استفاده از زمان باقی‌مانده تا انتخابی جام جهانی

دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی فروردین ۹۹ برگزار می‌شود و کمتر از سه ماه تا برگزاری این مسابقات باقی مانده است. به همین دلیل تیم ملی باید سرمربی خود را (چه داخلی چه خارجی) بشناسد و هر چه زودتر برای دو بازی در فروردین و دو بازی در خرداد آماده شود و به مرحله سوم انتخابی جام جهانی صعود کند.

* حل پرونده مارک ویلموتس

ویلموتس در صدد گرفتن غرامت هنگفت از فدراسیون فوتبال است و در این شرایط برای جلوگیری از ضرر و زیان بیش از حد باید پرونده سرمربی سابق تیم‌ملی با جدیت بیشتری از سوی رئیس فدراسیون فوتبال و مسئولان ارشد این فدراسیون پیگیری شود.

* جلوگیری از انتخاب سرمربی تیم ملی قبل از انتخاب رئیس جدید

در گذشته کم نبودند مدیرانی که قرارداد مربیان قبل از خود را نپسندیدند و موجب برخی اختلافات شدند. اکنون که تیم ملی سرمربی ندارد و بحث‌های مختلفی درباره انتخاب مربی داخلی یا خارجی وجود دارد، بهترین تصمیم‌گیر درباره این موضوع، رئیس فدراسیون فوتبال خواهد بود که باید چهار سال با سرمربی جدید تیم ملی کار کند و محل تامین منابع مالی دستمزد سرمربی تیم ملی را هم پیش بینی کند.

با توجه به دلایل گفته شده، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باید هر چه زودتر مقدمات برگزاری زودهنگام انتخاب این فدراسیون را فراهم کند و منتظر اردیبهشت ماه و از دست رفتن زمان نماند چرا که تبعات منفی این اتفاق بیش از برگزاری زودهنگام انتخابات است.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark