توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 56020
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
قهر یا غیبت؛ چرا برخی احزاب اصلاح‌طلب به جلسه شورای سیاست‌گذاری نرفتند؟
جلسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان چهارشنبه هفته گذشته در حالی شکل گرفت که برخی احزاب اصلاح‌طلب غائب این نشست بودند.
قهر یا غیبت؛ چرا برخی احزاب اصلاح‌طلب به جلسه شورای سیاست‌گذاری نرفتند؟
به گزارش خط نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، اولین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، روز چهارشنبه هفته گذشته (23آبان) تشکیل شد.

در این جلسه رئیس و نائب رئیس جدید شورای سیاست‌گذاری مشخص شد که مثل دوره قبل، محمدرضا عارف رئیس و عبدالواحد موسوی لاری و الیاس حضرتی(رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات) نواب رئیس این تشکیلات شدند.

در تصاویری که کانال "شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان" منتشر کرده است، برخی دبیران کل و نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب حضور ندارند. از جمله حسین کمالی رئیس خانه احزاب و دبیرکل حزب اسلامی کار غائب جلسه چهارشنبه هفته گذشته بود.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری که از منتقدان اصلی شورای سیاست‌گذاری است در این جلسه حضور ندارد و نماینده آنها نیز در جلسه شرکت نداشت.

تشکل دیگری که نماینده‌ای به شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نفرستاده است، مجمع نیروهای خط امام به دبیرکلی حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای بود.

علاوه بر احزاب گفته شده که منتقدان شورای سیاست‌گذاری بودند، حزب کارگزاران به دبیرکلی غلامحسین کرباسچی نیز نماینده‌ای در شورای سیاست‌گذاری نداشته است. افشین حبیب‌زاده نماینده خانه کارگر نیز طبق تصاویر منتشر شده دیگر غائب جلسه شورای سیاست‌گذاری بود. حجت‌الاسلام رهامی که عضو حقیقی شورای سیاست‌گذاری بود نیز در جلسه چهارشنبه حضور نیافته است.

به گزارش تسنیم، «شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان» نهادی بود که پیش از انتخابات سال 94، تشکیل شد تا لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم را تهیه کند. ترکیب اولیه این شورا مرکب از نمایندگان احزاب عضو "شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" و برخی شخصیت‌های حقیقی بود.

این تشکیلات که مورد انتقاد حزب مردم‌سالاری، اراده ملت، مجمع نیروهای خط امام و برخی دیگر از احزاب اصلاح‌طلب بود، در انتخابات سال 96 نیز مسئولیت ارائه لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها را برعهده داشت.

در جلسه اخیر "شورای هماهنگی جبهه اصلاحات" نمایندگان احزاب اصلاح طلب مقرر کردند تا درصورت شکل گیری پارلمان اصلاحات، شورای سیاستگذاری منحل شود.
Share/Save/Bookmark