توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65427
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۱
بارسلونا بدون فاتی چه چیزی را از دست می‌دهد؟
مهاجم جوان اسپانیایی تاثیر زیادی روی نتایج بارسلونا در این فصل گذاشته است.
بارسلونا بدون فاتی چه چیزی را از دست می‌دهد؟
به گزارش خط نیوز و به نقل از آس، بارسلونا برای چهار ماه نمی تواند از حضور آنسو فاتی در ترکیبش بهره ببرد چون مینیسک پای چپ مهاجم ۱۸ ساله دوشنبه جراحی شد. آبی اناری ها تنها یک مهره شاداب و با اشتیاق را از دست ندادند بلکه آمار نشان می دهد نبود این بازیکن روی نتایج این تیم تاثیر خواهد گذاشت. برای رونالد کومان این فقدان به معنای یک حفره خواهد بود. کافی است تنها به بازی های رسمی بارسا در این فصل اشاره شود. فاتی در ۹ گل از ۲۴ گل تیم کاتالانی تاثیرگذار بوده است یعنی ۳۷.۵ درصد. تنها لیونل مسی آمار بهتری از او دارد و در ۱۲ گل از ۲۴ گل شرکت داشت. البته ستاره آرژانتینی ۲۵۰ دقیقه بیشتر از مهاجم ۱۸ ساله بازی کرد و پنج گلش از نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان شد.

در هفته نخست، فاتی دو گل برابر ویارئال به ثمر رساند و مسی با گلزنی از روی نقطه پنالتی نتیجه را ۳ بر صفر کرد. مهاجم اسپانیایی در ویگو، گل نخست تیمش را در پیروزی ۳ بر صفر بارسا به ثمر رساند. او مقابل رئال مادرید توانست گل مساوی را به نام خود ثبت کند. همچنین برابر رئال بتیس یک پنالتی گرفت که آنتوان گریزمان نتوانست آن را به گل تبدیل کند. فاتی در لیگ قهرمانان اروپا برابر فرانتس‌واروش گلزنی کرد و یک پاس گل زیبا به فیلیپ کوتینیو داد. او در تورین تنها چند دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و باعث شد برناردسکی یک پنالتی دهد و مسی نتیجه را ۲ بر صفر کند. مهاجم ۱۸ ساله هفته گذشته در دیدار برابر دیناموکیف با پاس خود موجب شد جرارد پیکه گلزنی کند.

فاتی تنها در ۹ گل شرکت نداشته و تاثیرگذاری‌اش بیش از این بوده است. او اصولا در سمت چپ بازی می کند اما می تواند در پست های دیگر هم نقش آفرینی کند و موثر باشد. به احتمال فراوان جایگزین مهاجم اسپانیایی، پدری جوان خواهد بود. با این حال هیچ‌کس نمی تواند مانند فاتی عمل کند که به دومین بازیکن تاثیرگذار تیمش تبدیل شده بود.
Share/Save/Bookmark