توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 57101
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
در مراسم افتتاح 5400 پروژه عمرانی سپاه؛
سرلشکر جعفری: دولت باید در موضوع انسداد مرزها کمک کند
فرمانده کل سپاه گفت: رویکرد مردمداری و استفاده از مردم در برقراری امنیت و رفع محرومیت در دستور کار نیروی زمینی سپاه قرار دارد.
سرلشکر جعفری: دولت باید در موضوع انسداد مرزها کمک کند
به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در مراسم افتتاح 5400 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه، اظهار داشت: امروز نیروی زمینی سپاه با اقتداری بی نظیر برای دفاع از مرزهای کشور و انقلاب اسلامی و برقراری امنیت کشور در سخت ترین شرایط و مناطق کشور مانند جنوب شرق و شمال غرب در حال تلاش بوده که نتایج بسیار مفید و موثری داشته است.

جعفری افزود: رویکرد مردمداری و استفاده از مردم در برقراری امنیت و رفع محرومیت در دستور کار نیروی زمینی سپاه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت نیروی زمینی سپاه تامین امنیت است اما تفاوت سپاه پاسداران با نیروهای نظامی دیگر این است که محور اصلی انجام ماموریت ما مردم هستند.

فرمانده سپاه افزود: امروز قریب به ٢٠ هزار بسیجی حقوق بگیر در مجموعه سپاه در شمال غرب و جنوب شرق در حال کمک به نیروی زمینی سپاه در برقراری امنیت هستند.

جعفری گفت: برای توسعه کارها و برقراری کامل امنیت، راهی که در طول سالهای گذشته آغاز شده است را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: اقدامات دیگری از قبیل انسداد مرز و توجه به آن سوی مرزها وجود دارد که باید با کمک دولت صورت بگیرد و امیدواریم این انگیزه را در دولت برای همکاری بیشتر ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه ادامه داد: موضوع دیگری که حتما به کمک دولت نیاز دارد، بحث محرومیت زدایی است چراکه در این زمینه با وجود اقدامات زیادی که پس از انقلاب صورت گرفته و فاصله فقیر و غنی بسیارکاهش یافته، اما باز هم محرومیت وجود دارد.

جعفری افزود: هرچند درصد این محرومیت کم است، اما به چشم می آید چراکه رشد طبقه متوسط در جامعه ما نیز بالا بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور روش و سبک توسعه است چراکه ملاک ها، توسعه غربی است و با عدالت همراه نیست. به جای توسعه باید از عنوان پیشرفت اسلامی استفاده کرد.

فرمانده سپاه اظهار داشت: توجه برای پیشرفت کشور اگر از نقاط محروم و دوردست شروع شود و یا نسبت بین تخصیص منابع به مناطق محروم و شهرهای بزرگ متناسب شود، مشکلات حل خواهد شد.

جعفری گفت: آنچه امروز بسیج و سپاه در حال انجام آن هستند، نوعی کمک به دولت در انجام وظایفش است.

وی اضافه کرد: اگر مطالبه گری از دستگاه های اجرایی کشور در دستور کار قرار نداشته باشد، محرومیت زدایی سرعت نمی گیرد.

فرمانده سپاه با بیان اینکه باید به عنوان بلندگوی مردم محروم از دستگاه های دولتی مطالبه گری کنیم، گفت: اگر این مطالبه گری را به شکل هنرمندانه در رسانه های محلی منعکس کنیم، دستگاه های اجرایی پای کار خواهند آمد.

جعفری خاطرنشان کرد: اقدامات سپاه از بودجه های محدود خود که ناشی از صرفه جویی است انجام می شود و با این سرمایه هرچه هم تلاش کنیم محرومیت برطرف نخواهد شد و حتما باید دولت و دستگاه های اجرایی پای کار بیایند.

وی تاکید کرد: اگر به منابع، ذخایر و روش های بومی خودمان متمرکز شویم، خیلی بهتر از وضع امروز می توانیم بر مشکلات فائق آییم و اقتصاد مقاومتی یکی از الگوهای مناسب در این زمینه است.

فرمانده سپاه گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی ها و تمرکز تلاش دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران، مردم ما ایستادند و مقاومت کردند و هر روز شاهد پیروزی های اهداف انقلاب اسلامی هستیم.

جعفری تصریح کرد: اگر فقط بخشی از این فشارها و توطئه هایی که به ایران وارد می شود به هر کشوری دیگری وارد شده بود از هم فرو می پاشید.

وی افزود: همه تلاش دشمنان این است که با عملیات روانی و حادثه سازی مانع انعکاس کارهای مثبت در کشور شوند که البته ضعف رسانه های خودی و ضعف گزارش دهی در داخل نیز در این موضوع دخیل است.

منبع: فارس
Share/Save/Bookmark