توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66011
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۵
رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری؛
دولتم دولت گره گشایی خواهد بود نه رانت و پارتی/ اگر نمی‎شد مشکلات را حل کرد، کاندیدا نمی‎شدم
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من، دولت دلالی، رانت و پارتی بازی نخواهد بود بلکه دولت تولید است.
دولتم دولت گره گشایی خواهد بود نه رانت و پارتی/ اگر نمی‎شد مشکلات را حل کرد، کاندیدا نمی‎شدم
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز(سه شنبه)در برنامه «بادوربین» شبکه یک سیما به تشریح برنامه‌های خود پرداخت. محورهای این اظهارات به شرح ذیل است:

- در دستگاه قضایی وظیفه برخورد با مفاسد را برخورد داریم و رسیدگی‌ها به ابلاغ مردم می‌رسد ولی ریشه‌های فساد می‌تواند خشکانده شود و آنجا که ریشه فساد خشکانده می‌شود دستگاه اداره کشور است.

- به درخواست اقشار مردم و فرهیختگان در عرصه انتخابات حاضر شدم و سرباز مردم هستم و اگر نمی‌شد کاری کرد هرگز به صحنه نمی آمدم.

- بسیاری از مشکلات می‌تواند نباشد و امروز مبارزه با فساد و فقر و تبعیض را وظیفه خود می‌دانیم و در قوه مجریه برخورد با تبعیض و فساد و بی عدالتی امکان پذیر است.

-می توانیم تغییر ایجاد کنیم و تحول در وضع موجود نیازمند همراهی همه قشرها هست.

- دولت دولت دلالی و رانت و پارتی نخواهد بود و دولت تولید و گره گشایی از زندگی مردم خواهد بود.

- اصحاب ما می توانیم هستیم و هرگز اهل نمی شود و نشد نیستیم و همه مسائل با کمک مردم قابل حل است.

- قرار بود سنگ زیربنای جامعه ما اخلاق و معنویت و عدالت باشد و اجرای عدالت خواست همه مردم و تاکید قانون اساسی است و هرگونه بی قانونی را توسط هر شخصی امری مذموم برای جامعه می‌دانیم.

- برای ایجاد ایرانی قوی در عرصه هایی که با اراده حاضر شدیم امتحان خوبی پس دادیم و هرجا وارد شدیم با قدرت و امید آنجا عرصه موفقیت ما بوده ولی در عرصه هایی مثل اقتصاد مشکل جدی داریم و چرا باید مشکل اقتصادی و وضعیت دولت مردم را رنج بدهد؟

- در این عرصه می توانیم ما و مردم در کنار هم به گام های ماندگاری برسیم که هم وضع مردم در این تاریخ و هم فرزندانمان را در آینده به سعادت برساند.

- می توانستیم خیلی بهتر از این پیش برویم و من که به کارخانه ها می‌روم اولین بازدیدم از کارآفرینان و کارخانه ها و کارگاه‌ها است و آیا باید این میزان از ظرفیت کارخانه های ما تعطیل و نیمه تعطیل باشد؟ 40درصد از ظرفیت تولید ما معطل بماند؟ 70 درصد ظرفیت اقتصادی ما می تواند اشتغال ایجاد کند.

- کارخانه هایی که 5-6سال تعطیل بودند با یک زمان گذاری و دو نشست با مسئولین راه افتاده است و کارگرانی که اخراج شده بودند برگشتند و چرخ تولید کارخانه راه افتاده است.

- هویت من با مردم و رزمنده ها و حرکت جهادی شکل گرفته است.

- اگر کسی از درد مرم دردش نیاید باید از خود تردید کند و من از درد مردم دردم می آید و در اتاق اداری خود ننشسته ام که دستور بدهم و یک مسئول باید با درد مردم دردش بگیرد.

- معتقدیم کسی که باید در این عرصه ظاهر می شود حتما باید برنامه داشته باشد در سه نکته اساسی برنامه دنبال می کنیم که اول معیشت مردم و دوم کسب و کار مردم و سوم دولت است و دولت توانمند و جهادی و با اقتدار و آگاهی می تواند مشکل معیشت و کسب و کار را حل کند.

- نسبت به افزایش درآمدها برنامه داریم و در برنامه‌های صداوسیما آنها را تشریح میکنم و اعتقاد به برنامه دارم و با برنامه وارد قوه قضائیه شدم و در قوه قضائیه این برنامه را غنی تر کردم.

- با مشورت نخبگان که مسئله حل کرده اند و توانسته اند میدان اجرایی را با موفقیت طی کنند و صاحبنظران اندیشکده های مختلف برنامه ای تهیه کرده ام.

- گرانی همه را اذیت کرده و ما برایش برنامه داریم نکته دوم که در سبد خانواده مهم است مسکن است و نکته سوم هزینه سلامت و درمان است که باید راهکارهایی برایش پیدا شود.

- وضعیت تورم ۳۲۰ درصدی در گذشته وضغعیت غیرقابل قبولی را برای همه ایجاد کرده است ولی امکان تغییر وضعیت هست و تورم یک رقمی دست یافتنی است.

- کسری بودجه و استقراض دولت از بانک مرکزی باید کنترل شود و کاهش یابد.

- نقدینگی که خلق می‌شود و به سمت تولید نمی رود مشکلات فزاینده ایجاد میکند و بای به سمت تولید برود و اگر در کنار افزایش نقدینگی رونق تولید باشد هیچ نگرانی وجود ندارد.

- اگر حرکت بورسی به تامین تولید کمک کند روز به روز ارزش سهام افزایش پیدا می‌کند.

- مداخله دولت در بازار را نمی پسندیم ولی زنجیره تامین و تولید و مصرف باید نظارت شود و شان دولت حمایت، هدایت و نظارت است و بازار دستوری اداره نمی شود.

- اگر کالاهای اساسی را به قیمت ارز بند کنیم گرفتاریم و حتما باید رابطه اش را با ارز قطع کنیم و به سمت خودکفایی کالاهای اساسی برویم.

- باید به سمت استقلال کشاورزی و نان و گوشت و مرغ مردم برویم و سفره مردم نباید وابسته به ارز و تکانه های آن باشد و این هم راهکار دارد.

- به هیچ عنوان نمی پسندیم دست دولت به جیب مردم برود و کسری خود را از بخش های مختلفی چون بورس و استقراض بانک مرکزی حل کند چون این مسائل مشکل ایجاد می کند و باید به سمت افزایش ارزش پول ملی برویم

- هزینه مسکن را می توان حذف کرد. امکان تولید مسکن و راه انداختن اقتصاد پیشران که مسکن است 4میلیون در 4سال امکان پذیر است و دولت درمورد مسکن روستایی و بافت فرسوده وظیفه دارد.

- مسئله زمین را می توان به عنوان هزینه های مسکن کاهش داد و تسهیلات باید برای ساخت مسکن در اختیار گذاشت و سوداگری مسکن را خاتمه داد.

- در سال اول ورود به آستان قدس شهر زائر را در ورودی شهر ساختیم چون شان زائر امام رضا نبود که در پارک و گوشه خیابان چادر بزند و باید گرامی داشته شود و استاندار وقت خراسان گفت با شروع این کار هزاران شغل ایجاد شد.

- 43درصد هزینه درمان را مردم می دهند ولی امکان کاهش 50درصدی این 43درصد وجود دارد و می توان به 20درصد کاهش داد.

- باید دسترسی به تخصص درمانی را افزایش دهیم. تقویت بیمه های تکمیلی کاهش هزینه ای سلامت در دستور کار ماست و امکان صدور کارت سلامت برای 70درصد مردم هست.

- راهکار کسب درامد اشتغال است و ما به عنوان دستگاه قضایی 2هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل را فعال کردیم.

- رشد نقدینگی باید به سمت تولید برود و اصلاح نظام پولی و بانکی برای تامین مالی تولید در دستور کار ماست.
Share/Save/Bookmark