توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36618
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
عملیات مشترک کنگره و برخی رسانه های آمریکایی علیه توافق هسته ای ایران
«گرت پورتر» گفت: من طی ساعات اخیر نسبت به توافق نهایی با ایران خوش بین تر شده ام. دو طرف دارند برای دستیابی به توافق تلاش می کنند.
عملیات مشترک کنگره و برخی رسانه های آمریکایی علیه توافق هسته ای ایران
تحلیلگر مشهور آمریکایی از بازی مشترک کنگره ایالات متحده و رسانه های این کشور در تقابل با توافق هسته ای با ایران پرده برداشت.

به گزارش خط نیوز
«گرت پورتر» در گفت و گو با مهر در این خصوص اظهار داشت: «عملیات مشترک کنگره و برخی رسانه های آمریکایی در تقابل با توافق هسته ای ایران انعکاس ویژه ای در مذاکرات دارد. از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز به مخالفت های خاص خود با هرگونه توافق هسته ای با ایران ادامه می دهد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «البته من معتقدم که نتانیاهو در اسرائیل و لابی های مشترک رسانه ای و رسمی در آمریکا عملا نمی توانند مانع از رسیدن به توافق نهایی شوند اما بدیهی است که در این خصوص تا آخرین حد ممکن تلاش خواهند کرد.»

گرت پورتر در خصوص جو حاکم فعلی بر مذاکرات هسته ای نیز تاکید کرد: «من طی ساعات اخیر نسبت به توافق نهایی با ایران خوش بین تر شده ام. دو طرف دارند برای دستیابی به توافق تلاش می کنند. در هر حال لازم است اختلافات موجود حول موضوعاتی مانند نحوه رفع تحریم های ایران حل و فصل شود تا شاهد نتیجه بخش بودن مذاکرات باشیم.»
Share/Save/Bookmark