توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63528
سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۷
وزیر کشور خبر داد
دستگیری عوامل کیک‌های آلوده
وزیر کشور با اشاره به بررسی موضوع وجود قرص در کیک‌های خوراکی از سوی ناجا و وزارت اطلاعات، گفت: عده‌ای از افراد این کار را بعد از خرید کیک انجام داده بودند که بازداشت هم شدند و برخی آن را برای کار تفریحی انجام داده بودند.
دستگیری عوامل کیک‌های آلوده
سرويس جامعه جوان آنلاين: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی کشور گفت: اعضا گزارشی که از مصوبات جلسه قبل داشتند ارائه دادند که نشان می‌دهد صد در صد مصوبات پیگیری شده است. از جمله موضوعات این جلسه صد قلم کالای مورد رصد وزارت صمت بود که مطرح شد و میانگین قیمت‌ها و صد کالا نسبت به قبل کاهشی بوده که حدود ۵درصد، بالای ۵درصد و ۱۰در صد را تشکیل می‌دادند، اما بین یک تا ۲درصد افزایش قیمت داشتند.

وی اضافه کرد: مساله بعدی با توجه به ایام پایان سال بحث واردات کالا‌های اساسی بود، بازار نسبت به کالا‌های اساسی چه مصرفی و چه واسطه‌ای باید مراقبت‌های لازم را داشته باشد. امسال۱۷میلیون تن واردات در ۱۳قلم کالای اساسی داشتیم که سال گذشته ۱۳میلیون تن بوده است. بانک مرکزی همه منابع ارزی لازم را تخصیص داده و هیچ نگرانی در خصوص کالا‌های اساسی نداریم و نخواهیم داشت.

وزیر کشور گفت: مساله بعدی موضوع گردشگری و فضایی که ایجاد شده، بود که احتمال می‌دهیم با توجه به فضای موجود در کشور نگرانی ایجاد شود، پیش بینی این است علی رغم تبلیغات منفی با برنامه ریزی‌های انجام شده و مصوبات امروز می‌توانیم وضعیت خوبی داشته باشیم و فضای گردشگری را در شرایط مناسب قرار دهیم. کارگروهی هم در این باره تشکیل شد. استانداران مسئول شدند با سرپرستی وزارت گردشگری این موضوع را پیگیری کنند. در حوزه‌های تبلیغی و حوزه‌های تخفیفی در برخی خدمات هم به صورت تشویق و هم به صورت الگویی پیشنهاد خوبی داشتیم که اگر انجام شود، شرایط بسیار بهتر خواهد شد.

وزیر کشور در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر وجود سم در برخی شیر‌های مورد استفاده در جامعه، گفت: از وزارت صمت و بهداشت و دستگاه‌ها دعوت کردیم، دستگا‌های اجرایی و کارشناسان نسبت به این موضوع اطمینان دادند که بالاترین استاندارد‌ها در تولید شیر رعایت می‌شود و جای هیچ نگرانی نیست. بالاتفاق همه دستگا‌های کارشناس و اجرایی چه در بخش خصوصی و جه در بخش دولتی نسبت به این موضوع اطمینان دادند که هیچ نگرانی در خصوص مصرف شیر در کشور وجود ندارد.

وزیر کشور در مورد موضوع وجود قرص در کیک‌های خوراکی، اظهار داشت: جریان کیک‌ها هم در نیروی انتظامی و هم در وزارت اطلاعات بررسی شد و به این نتیجه رسیدند که عده‌ای از افراد این کار را بعد از خرید کیک انجام داده بودند که بازداشت هم شدند و برخی آن را برای کار تفریحی انجام داده بودند.
Share/Save/Bookmark