توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 56058
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
حاشیه ای پر رنگ در حوالی پاییز!!
شبهای طولانی پاییز بهترین زمان برای دیدن یک سریال ایرانی زیبا و خوش ساخت است.بخصوص اگر اسمش متناسب با این حال و هوا " حوالی پاییز " باشد و برگرفته از یک واقعه واقعی. واقعه ای که هنوز هم مرورش تلخی زیادی برای همه مردم ایران بخصوص خانواده های شهدای منا دارد.

حادثه ایی که پشت پرده آن یک دسیسه کثیف سعودی بود برای کشتن چندین هزار از مسلمانان جهان در اجتماع بزرگ و معنوی حج.

کارگردانی و داستان خوب و بازی خوب بازیگران سریال در کنار واقعی بودن داستان همه و همه دست به دست هم داده تا بتواند گوشه ایی از احوال خانواده های چشم به راه شهدای منا را نشان دهد.

همچنین استفاده از بازیگران تازه کار ایرانی در کنار بازیگران معروف و نام آشنا یک ترکیب خوب و مورد پذیرش بوجود آورده که در کنار همه نقاط مثبت فیلم خوب درخشیده.اما در کمال تعجب و صد البته تاسف استفاده از یک خواننده و رقاصه لبنانی به عنوان بازیگر زن عرب فیلم مسئله ایی است که هیچ توجیهی نمی توان برای آن یافت!!

بازی بازیگران خارجی در فیلمهای ایرانی اتفاق تازه و عجیبی نیست اما سوال اینجاست چرا در میان اینهمه بازیگر لبنانی که علاوه بر تسلطشان بر زبان فارسی عقاید و ارزش هایشان دقیقا مطابق با مردم دیندار و ارزشی این مرز و بوم است باید از یک زن رقاصه که فیلمهای رقص او با لباس های زننده و نیمه برهنه در کنار مردان هم مسلک خودش در فضای مجازی و سایر رسانه ها گویای احوال اوست استفاده شود؟!! آنهم در بطن خانواده ایی کاملا مذهبی و متدین که بیشترین آرامش حاکم بر فضای خانه و زندگی شان بخاطر سبک زندگی دینی و اسلامی شان است و مهمتر از آن در فیلمی که با محوریت یک اتفاق در حین انجام یک فریضه دینی ساخته شده است!!

اصلا آیا نمی شد از بازیگران ایرانی عرب زبان خودمان استفاده کرد؟! بازیگران تازه کار و غیر معروفی که تجربه نشان داده خوب می توانند از پس نقش شان بربیایند.

علاوه بر این گریم زیاد و بیش از حد این بازیگر زن در کنار عدم گریم بازیگران ایرانی به حدی چشمگیر است که سایر بازیگران زن ایرانی در فیلم را تحت الشعاع قرار می دهد!! مسئله ایی که حتما در نوع نگاه مخاطب بی تاثیر نخواهد بود.

اینکه چه دلایلی باعث شده که عوامل سازنده فیلم از کنار این مسئله مهم آنقدر راحت بگذرند چیزی است که حتما باید از کارگردان و تهیه کننده فیلم بازخواست شود.

اما جای تعجب زیاد است که مسئولین شبکه سه چطور این حاشیه مهمتر از متن را در جامعه ایی که از دیرباز جدای از دین و آیین شان حتی در داستان های عاشقانه شان زن را با حیا و عفتش می شناسند نادیده گرفته اند و از کنارش آنقدر بی تفاوت رد شده اند!! آنهم در رسانه ایی که مهم ترین داعیه اش فرهنگ سازی درست است و مخاطبش مردمی فهیم با عقایدی محکم و اصولی.
Share/Save/Bookmark