توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36195
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
لیست بلند جرایم اصحاب فتنه از تخریب اموال عمومی تا آتش‌زدن مساجد
کیهان نوشت:

فصل سوم
سومین جلسه علنی دادگاه متهمین
فصل سوم:
جلسه سوم دادگاه
پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید قاضی صلواتی مطالبی به شرح زیر ایراد فرمودند:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
با درود و سلام به پیشگاه نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار و تبریک میلاد باسعادت منجی عالم بشریت صاحب عصر (عج) و درود به روح پرفتوح امام راحل و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و با اهدای سلام و تحیت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (حفظه‌الله تعالی) به تاریخ ۲۵ مرداد ۸۸ شروع سومین جلسه محاکمه عناصر دخیل در آشوب‌های اخیر تهران را به صورت علنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران اعلام می‌نمایم.
لازم به یادآوری است که اعلام کنم دادگاه مقامی بی‌طرف بین کیفرخواست صادره از سوی دادستان و اظهارات و دفاعیات متهمین بوده و براساس قانون و انصاف و عدل حکم صادر خواهد نمود و به فرموده مقام معظم رهبری مافوق قاضی فقط خدا و قانون است. در جلسه امروز که تعدادی از وکلای محترم مدافع متهمین حضور دارند کیفرخواست به آنان ابلاغ شده و دفاعیات را انجام خواهند داد. از طرفی به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه برای هر یک از متهمین مذکور کیفرخواست انفرادی از سوی دادستان عمومی تهران صادر گردیده به لحاظ ارتباط با افراد موثر در این فتنه و طراحی و سازمان یافتگی این جرائم ابتدا اجازه داده می‌شود مطالب عمومی مربوط به این جریان قرائت و دلایل و مدارک آن ارائه و سپس به ترتیب نوبت دادگاه در خصوص هر یک از متهمین کیفرخواست اختصاصی آنان با احصای نوع اتهامات در همین جلسه قرائت می‌گردد. لذا از آقای سپهر معاون محترم دادستان درخواست می‌گردد ابتدا مقدمه عمومی کیفرخواست را قرائت نمایند! ضمنا به حضار محترم و متهمین حاضر در جلسه مفاد تبصره ماده ۱۸۸ قانون آیین ‌دادرسی کیفری در رابطه با الزام به رعایت نظم دادگاه تفهیم و ابلاغ می‌گردد.
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ریاست محترم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران
همان‌گونه که استحضار دارید تحرکات خط آشوب و نفاق با راه‌اندازی تجمعات غیرقانونی و شورش‌های خیابانی درصدد بودند که شیرینی حضور حداکثری مردم پرافتخار ایران اسلامی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و این افتخار بزرگ را در کام ملت ایران تلخ نمایند. اقدامات مخرب افراد فرصت‌طلب و راه‌اندازی آشوب‌هایی که زیان و عواقب سوء آن متوجه مصالح ملی و بین‌المللی کشور گردید و صدمات عظیم مادی و معنوی را برای امنیت داخلی و خارجی کشور درپی داشت. برخی گروه‌های معاند با تحریک هواداران خود به بهانه اعتراض به نتایج انتخابات با راه‌اندازی آشوب و شورش‌های خیابانی سعی در ایجاد اخلال در امنیت کشور نمودند. جریانی معاند با افتخارات نظام اسلامی در داخل و خارج از کشور درصدد ایجاد فتنه و سیاه‌نمایی این افتخار عظیم و اخلال در نظم و امنیت جامعه و تشویش اذهان عمومی برآمد و با بهره‌گیری از رسانه‌های معاند و افراد فرصت‌طلب و ارتباط با شبکه‌ها و رسانه‌های بیگانه و ارسال اطلاعات و عکس، جهت تهییج آشوبگران و استفاده از همه ظرفیت‌ گروه‌های ضدانقلاب که از سال‌ها قبل درصدد فرصتی برای ضربه ‌زدن به امنیت میهن اسلامی ما بودند با طراحی توطئه و سناریوی فریبکارانه ادعای تقلب و جعل در انتخابات با هدف بی‌اعتماد نمودن مردم نسبت به نهادهای رسمی کشور سعی در تبدیل نمودن یکی از بزرگ‌ترین افتخارات سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به چالش امنیتی و حربه تبلیغاتی برانداز علیه نظام داشتند.
در همین راستا، متهمینی که در دادگاه حضور دارند و اسامی آنان در پرونده موجود است، همسو با دشمنان نظام علی‌رغم علم و اطلاع از تجمعات غیرقانونی به ایجاد اغتشاش و ساخت و پرتاب نارنجک‌های دست‌ساز و آتش‌زا در آشوب‌های خیابانی پرداخته و در جهت تحریک مردم به حضور در آشوب‌های خیابانی به مأمورین نیروی انتظامی و بسیج حمله‌ور شده و اقدام به سنگ‌پرانی و تمرد نسبت به آنان در حین انجام وظیفه نموده‌اند.
متهمان ذیل‌الذکر با تأثیرپذیری از شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه و تحت تأثیر جریان‌سازی‌های شبکه‌های مذکور در راستای اخلال در نظم عمومی و ایجاد فتنه و آشوب، اقدام به تخریب و آتش‌ زدن اموال عمومی از جمله بانک‌ها، اتوبوس‌های شرکت واحد، ساختمان‌های دولتی و وسایل خدمات شهری و همچنین اموال خصوصی مردم نموده که از این حیث خسارات فراوانی را به بیت‌المال و شهروندان گرامی وارد کرده‌اند. متهمین مطروحه در کیفرخواست اصداری به منظور تحریک مردم به حضور در تجمعات غیرقانونی و ایجاد اغتشاش اقدام به پخش سی‌دی و اعلامیه‌های تحریک‌آمیز و نیز شایعات خودساخته جهت ایجاد فضای التهاب‌آلود در سطح جامعه می‌نمودند، لازم به ذکر و توضیح است که نامبردگان به شرح مقید در کیفرخواست و ادعانامه به منظور ایجاد رعب و هراس و برهم زدن نظم و امنیت عمومی آن هم در پایتخت جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اغتشاش، بلوا و آشوب، به همراه خود سلاح‌های گرم، کلت و بمب‌های آتش‌زا و نارنجک و سلاح‌های سرد از جمله قمه، چاقو و غیره حمل می‌نمودند و آن‌ها را در جهت تخریب و احراق اموال عمومی دولتی و خصوصی و نیز ایراد صدمات و خسارات جانی و مالی به مردم به کار برده‌اند.
ریاست محترم دادگاه
با توجه به برخی اظهارات غیرمسئولانه از سوی عناصر مغرض و بعضا کج‌فهم در مورد مبانی حقوقی و منطقی اتهامات آشوبگران که طی روزهای اخیر شاهد آن بودیم ضروری می‌داند در این مجال به عنوان تبیین موضوع نکاتی را به استحضار برساند.
اولا: اقاریر متهمین حاکی از آن است که این توطئه‌ها از سال‌ها پیش طراحی شده و انتخابات دهم ریاست جمهوری بستر اجرای آن بوده است.
ثانیا: حوادث مشابه که در برخی کشورهای حوزه قفقاز و اروپای شرقی به وقوع پیوست، تردیدی باقی نمی‌گذارد که یک جریان خارجی هم‌سو با آشوبگران و فتنه‌انگیزان داخلی مصمم بوده‌اند که با الگوگیری از حوادث مذکور نظام مقدس جمهوری اسلامی را با چالش امنیتی مواجه نمایند.
ثالثا: اظهارات قبل، حین و بعد از انتخابات برخی از کاندیداها و جریان هوادار ایشان دال بر هدفمند بودن اقدامات ساختارشکن آنان می‌باشد، خصوصا اینکه یکی از کاندیداها در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی قبل از برگزاری انتخابات تصریح کرده است که این برنامه‌ها از مدت‌ها پیش آغاز گردیده و هدف آن ایجاد تغییرات اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که پیروزی در انتخابات تنها بخشی از آن است و این مسیر غیرقابل بازگشت می‌باشد.
مع‌الوصف دشمن سعی دارد به هر نحو ممکن این رسوایی بزرگ را سرپوش گذارد. لذا با طراحی مباحث انحرافی درصدد تشویش اذهان عمومی و غبارآلود نمودن فضای جامعه است تا دستگاه قضایی نتواند با وجود مستندات غیرقابل انکار، عوامل کودتای مخملی را آن‌گونه که سزاوارند به جزای اعمالشان برساند. اکثر این متهمان نیز دارای سوابق کیفری و جزایی هستند همچنین بعضا دارای ارتباط با گروهک‌های تروریستی منافقین، ضدانقلاب و معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و نیز در راستای تحریک مردم به حضور در تجمعات غیرقانونی و اغتشاشات اقدام به ارتباط‌گیری و گذراندن دوره‌های مختلف آموزش نظامی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات به کشورهای همجوار، اعزام و پس‌ از طی دوره‌های مذکور به کشور بازگشته و در جهت پیشبرد اهداف گروهک‌های تروریستی از جمله منافقین، اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف به داخل بانک‌ها و به سوی مامورین امنیتی و انتظامی و آتش ‌زدن وسایل عمومی و خدمات شهری نموده‌اند و در خصوص ساماندهی آشوب‌های خیابانی بعد از انتخابات و طرح بمب‌گذاری در حوزه‌های رأی‌گیری در روز انتخابات ریاست جمهوری و نیز انفجار و بمب‌گذاری در برخی از نقاط تهران بزرگ، حضوری فعال داشته‌اند. موارد پیش گفته حکایت از آن دارد که گروهک‌های تروریستی مذکور، طی سال‌های گذشته درمسیر براندازی نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران حرکت نموده و اعضای این گروهک با علم به موضوع در راستای اهداف سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و سرکردگان گروهک یاد شده، قدم برداشته‌اند. همچنین شواهد موجود نشان‌دهنده آن است که این گروهک در جریان اغتشاشات پس از انتخابات براساس طراحی دشمنان جمهوری اسلامی ایران به عنوان قطعه‌ای از اجزای طرح براندازی و یکی از بازوهای قهری جریان کودتای مخملی برای به چالش کشیدن اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران، بحران‌سازی‌های گسترده، تشجیع اغتشاشگران، برنامه‌ریزی و طراحی انفجارهای کور در تهران وارد میدان گردیده‌اند.
ریاست محترم دادگاه
با عنایت به حساسیت زمانی پس از انتخابات و اقدامات ضد مصالح امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی متهمین مذکور در پرونده این حرکات به لحاظ اطلاع‌رسانی و روشنگری‌های مکرر و متعدد رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب داخلی و توصیه مسئولین و عالی‌رتبه نظام بر لزوم پیگیری قانونی اعتراضات از طریق مبادی و مراجع ذی‌ربط، اقدام به حضور در تجمعات غیرقانونی و مشارکت در ایجاد اغتشاش، بلوا و آشوب پس از انتخابات نموده‌اند. اقدامی که با فراخوان رسانه‌های معاند و ضد انقلاب و افراد آشوب‌طلب داخلی صورت گرفته، علاوه بر سلب آسایش عمومی موجب ایجاد فضای ملتهب سیاسی و اجتماعی و نامنی روانی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد هزینه‌های امنیتی در مقابل حاکمیت، اخلال در نظم عبور و مرور روزانه شهروندان، تخریب و به آتش کشیدن گسترده اموال عمومی، دولتی و خصوصی و خدمات شهری، ایجاد رعب و وحشت و نیز ایراد صدمه و خسارات جانی و مالی به مردم و همچنین ایجاد فضای تبلیغاتی منفی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اخلال در امنیت عمومی کشور گردیده‌اند.
ریاست محترم دادگاه:
متهمین پرونده‌های مطروحه در خلال اغتشاشات اخیر علاوه بر اقدام به تخریب و آتش‌سوزی اموال عمومی و خصوصی مردم، تا جایی پیش رفته‌اند که اقدام به آتش زدن مسجد لولاگر در خیابان آزادی که محل عبادت مسلمین و مؤمنین است نموده و از هیچ کوششی در جهت سلب امنیت و آسایش عمومی و حتی ضرب و جرح مردم و شهروندان عزیز فروگذار ننموده‌اند و ضمن برهم زدن آرامش عمومی، جامعه اسلامی را با چالشی بزرگ در مسائل امنیتی مواجه و خواسته و ناخواسته باعث تخریب چهره نظام و تبلیغ علیه آن گردیده‌اند.
بناء علی هذا با توجه به دستگیری متهمین در صحنه ارتکاب جرم توسط مأمورین امنیتی و انتظامی، حین اقدام علیه امنیت و ایجاد اغتشاش، بلوا و آشوب به شرح محتویات پرونده و گزارش‌های اعلامی، اتهامات نامبردگان مطروحه در پرونده و کیفرخواست صادره ثابت و محرز می‌باشد. بنا به مراتب فوق از ریاست‌ محترم دادگاه تقاضا دارد قبل از قرائت کیفرخواست هر یک از متهمین اجازه فرمایند جهت تشحیذ ذهن دادگاه و تبیین اهمیت جرایم ارتکابی، پیرامون اخلال در نظم و امنیت جامعه فیلم کوتاهی از آشوب‌ها و جنایاتی که این افراد بر سر مردم این سرزمین آورده‌اند به انضمام چند نمونه از عکس‌های مربوط به حوادث اخیر و حضور متهمین مذکور در پرونده را به رویت دادگاه محترم و حضار گرامی برساند.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته.
معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران
کیفرخواست و دفاعیات
متهمین دادگاه سوم
متهم محسن جعفری
قاضی: آقای محسن جعفری فرزند، در جایگاه قرار بگیرند. معاون محترم دادستان کیفرخواست انفرادی متهم را قرائت کنند!
دادستان: آقای محسن جعفری، فرزند محمدحسن، اهل و ساکن تهران، متولد ۱۳۴۹، زندانی با قرار بازداشت موقت، شغل سرویس چمدان سامسونیت، باسواد، متاهل، دارای پیشینه محکومیت کیفری در رابطه بامواد مخدر حداقل دو فقره.
اتهام متهم: ۱- اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت عمومی ۲- فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و شعاردهی علیه مسئولین نظام اسلامی، ایجاد شبهه جعل و تقلب در انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مراجع رسمی کشور ۳- اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیرمتعارف و ایجاد ترس و وحشت در جامعه. ۴- مشارکت در تخریب و احراق اموال دولتی، عمومی و خصوصی ۵- نگهداری تجهیزات دریافت تصاویر ماهواره‌ای ۶- تمرد نسبت به ماموریت حین انجام وظیفه از طریق حمله و پرتاب سنگ به آنان.
زمان و مکان دستگیری متهم: زمان ۳۱/۳/۸۸ مکان: میدان بهارستان.
دلایل و مستندات اتهام: ۱- گزارش اطلاعات استان قم، مبنی بر حضور متهم در تجمعات و اغتشاشات بعد از انتخابات و درگیری و حمله به مامورین در تهران ۲- اقرار متهم به حضور و سردادن شعار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و پرتاب سنگ به سمت مامورین ۳- تصویر متهم در صفحه اول روزنامه کیهان مورخه ۲۶/۳/۸۸ در صحنه درگیری و تحریق موتورسیکلت. ۴- سایر قراین و امارات موجود در پرونده.
دلایل قانونی درخواست مجازات و کیفر: اتهامات نامبرده با توجه به مجموعه محتویات پرونده و دلایل و مستندات موجود منطبق است با مواد ۶۸۷، ۶۷۷، ۶۱۸، ۶۱۰، ۶۰۷، ۵۰۰، ۶۸۹ قانون مجازات اسلامی، مصوب ۱۳۷۰ و با رعایت، ۴۶ و ۴۷ قانون صدرالذکر، بناء علی هذا با توجه به مطالب صدرالذکر و مجموعه محتویات پرونده به لحاظ اهمیت موضوع و میزان خسارت وارده به کشور و اعتماد عمومی جامعه و هم‌سویی با رسانه‌های معاند و گروه‌های مخالف نظام و اخلال شدید در نظم و امنیت جامعه، درخواست دارم محاکمه و اشد مجازات برای متهم مذکور به عمل آید.
قاضی: از متهم خواسته می‌شود خودشان را معرفی کنند!
دفاعیات متهم
متهم: به نام خدا، محسن جعفری هستم فرزند محمدحسن حاج‌آقا، آن عکسی که در روزنامه است مربوط به بعدازظهر روز شنبه ۲۳ خرداد است. من در بازجویی‌هایم هم گفتم، چهارتا بازجویی داشتم، یکی در قم و سه نوبت هم در زندان اوین. من محل کارم مرکز اغتشاش و درگیری بود، من برای این که آن روز به محل کارم برسم بین تظاهرکنندگان و مامورین ضدشورش گیر افتاده بودم و آن چیزی هم که آقای دادستان فرمودند موتورسیکلت بوده، نخیر موتور نبود، یک سطل آشغال بود که داشت می‌سوخت و من هم آن‌جا، بله قبول دارم، دو تا سنگ به طرف نیروی انتظامی پرت کردم که البته فاصله خیلی زیاد بود و به آنها نرسید.
اما در مورد تخریب اموال عمومی من در تمام بازجویی‌هایم گفته‌ام، کوچک‌ترین تخریبی نداشتم. من فقط در دو مورد تظاهرات آرام شرکت کردم که راهپیمایی روز دوشنبه و چهارشنبه بوده و در روز جمعه ۲۹ام وقتی رهبر در نماز جمعه اعلام کردند که دیگر اعتراض نکنید، بنده در هیچ تجمعی شرکت نکردم، روز یک‌شنبه هم همراه با خانواده به قم رفتیم، چون یکی از اقوام از مکه آمده بودند، دعوتمان کرده بودند. من آن‌جا دستگیر شدم و در قضیه میدان بهارستان هم کوچک‌ترین نقشی نداشتم، چون اصلا آن موقعی که [قضیه] میدان بهارستان پیش آمد، من قم بودم اصلا تهران نبودم. راجع به امنیت ملی هم حاج‌آقا، من عرض کنم خدمتتان، من خودم بچه جبهه‌ای هستم [بودم] یک روزی، دادگاه اول هم خدمتتان عرض کردم. یک روزی برای حفظ امنیت این نظام جنگیدم ولی امروز بر حسب برخی از جوسازی‌ها، انگ ضد امنیت به من خورده، ما همگی که این‌جا هستیم، فریب برخی از سیاست‌بازی‌های آقایان را خوردیم که با جوسازی به ما می‌گفتند از قبل از انتخابات که این قضیه تقلب صددرصد است. یعنی حتی قبل از انتخابات هم این را ما شنیده بودیم. من امیدوارم که اول خداوند متعال [و بعد] مردم عزیز و همین‌طور دادگاه من را ببخشند.
قاضی: در مورد نرده‌های بزرگراه امام هم توضیح بدید!
متهم: ببخشید؟!
قاضی: نرده‌هایی که در بزرگراه یادگار امام، شما شرکت داشتید در...
متهم: بنده شرکت داشتم؟!
قاضی: بله.
متهم: خیر، بنده در یادگار امام اصلا نبودم، عرض می‌کنم...
قاضی: اقاریر خودت است در پرونده.
متهم نه خیر قربان، ببینید من در دو مورد از راهپیمایی‌های آرام شرکت کردم. یکی روز ۲۵‌ام روز دوشنبه بود، از میدان انقلاب که به آزادی بود، بنده تا اول توحید آمدم، از اول توحید برگشتم به محل کارم، خیابان فاطمی، خیابان کارگر شمالی. جلسه دوم هم، روز چهارشنبه بود که از میدان هفت‌تیر تا انقلاب بود، من از هفت تیر تا ولی‌عصر در راهپیمایی آرام شرکت کردم، از ولی‌عصر به محل کارم آمدم که حتی شاهد هم دارم. من در این دو مورد اجتماع فقط بودم، یعنی در هیچ تظاهرات، تخریب یا درگیری‌ دیگری نبودم.
قاضی: در بازجویی مورخه ۲۸/۴/۸۸ گفتی که: «من در شبکه ... تلویزیون تصویر خودم را دیدم که در یادگار امام داشتم نرده می‌کندم.»
متهم: من گفتم این را، حاج‌آقا؟!
قاضی: بله.
متهم: اگر باشد حاج آقا اگر ماهواره پخش کرده قطعا باید عکسش باشد.
قاضی: به همراه چند نفر که آنها را نمی‌شناسم نرده را به داخل اتوبان کشیدم، بعد از آن مأموران به سمت مردم آمدند و من فرار کردم.
متهم: خیر،‌ اصلا اینها اظهارات بنده نیست. چون اگر عکسش را ماهواره پخش کرده باشد، صددرصد عکسش باید داخل کشور هم باشد. من به جز آن یک عکسی که زیر پل کریم‌خان روز شنبه از من در حال شعار دادن گرفته شده، نه تخریب، نه آتش‌سوزی، نه سنگ پرت کردن، در حال شعار دادن من به جز آن یک عکس، هیچ عکس دیگری را ندارم و هیچ کجا اقرار نکردم که من در یادگار امام چیزی را آتش زدم یا چیزی را کندم و یا چیزی را تخریب کردم.
Share/Save/Bookmark