توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 60495
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۸
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:
5000 "پشت نوبتی" داریم/ خیرین به یاری "بهزیستی" بیایند
به گزارش خط نیوز؛ مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 4870 نفر پشت نوبتی داریم که به خاطر کمبود بودجه توان پذیرش آنها را نداریم.
فاطمه رضوان مدنی به مناسبت روز "ارتباطات" امروز (26 اردیبهشت) در نشست با اصحاب رسانه، با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی روز به روز در حال افزایش است، گفت: در این شرایط واقعا توانی برای برآوردن مطلوب نیاز مددجویان نداریم.

وی به افزایش قیمت تجهیزات توانبخشی اشاره کرد و افزود: تامین اقلام مورد نیاز معلولان واقعا سخت شده و از خیرین و مردم میخواهیم برای کمک به مددجویان بهزیستی پای کار بیایند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون 4870 پشت نوبتی داریم که به خاطر کمبود بودجه امکان خدمات رسانی به آنها را نداریم.

رضوان مدنی با بیان اینکه رسانه ها پل ارتباطی ما و مردم هستند، از اصحاب رسانه خواست تا با انعکاس دقیق و گسترده فعالیت های بهزیستی، موجبات کمک مردم و خیرین به مددجویان را فراهم آورند.

وی به تشریح برخی نیازمندی های بهزیستی استان جهت تامین نیازهای مددجویان پرداخت و افزود: در حال حاضر حدود هزار دستگاه انواع ویلچیر، 20 هزار بسته پوشینه بی اختیاری، 500 چشمه توالت فرنگی، 200 عدد واکر، 30 عدد تخت ویژه معلولان نخاعی، هزار عدد سمعک و 10 هزار عدد باطری سمعک برای مددجویان بهزیستی استان نیاز است که از خیرین می خواهیم هر قدر که می توانند ما را در تامین این اقلام یاری دهند.

رضوان مدنی افزود: همچنین افراد می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب بانک ملت به شماره 2345363800 و یا شماره کارت بانک رفاه به شماره 589437000022282 واریز کرده و یا از طریق شماره گیری #120*6655* واریز کمک های نقدی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجوزهای لازم برای دریافت زکات فطریه در استان را گرفته‌ایم، گفت: از مردم می‌خواهیم تا هنگام پرداخت زکات فطریه مددجویان بهزیستی را از یاد نبرند و زکات خود را در صندوق های بهزیستی پرداخت کنند.

480 "معلول" در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه در تشریح خدمات این نهاد، خدمت رسانی به معلولان را از جمله ماموریت های اصلی بهزیستی عنوان کرد وافزود: در حال حاضر هفت مرکز نگهداری معلولان در استان داریم که از این تعداد دو مرکز با 120 مددجو مخصوص نگهداری معلولان زیر 14 سال و پنج مرکز با 360 مددجو مخصوص نگهداری معلولان بالای 14 سال است.

این مسئول با اشاره به وجود یک شیرخوارگاه در استان با نگهداری 43 نوزاد، گفت: همچنین پنج خانه کودک و نوجوان در استان داریم که 67 کودک و نوجوان در آنها نگهداری می‌شود.

رضوان مدنی به وجود دو مرکز نگهداری بیماران مزمن در استان هم اشاره کرد و افزود: این مراکز با 370 مددجو برای مردان و زنان فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود 12 مرکز نگهداری سالمندان در استان، گفت: در حال حاضر 320 سالمند زن و مرد در این مراکز نگهداری می شوند.

نگهداری 230 زن و دختر "بی سرپناه" در مراکز بهزیستی

وی به نگهداری زنان و دختران فراری در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد وافزود: در حال حاضر "خانه امن زنان" که برای نگهداری زنانی که یا از خانه فراری شده و یا در معرض آسیب هستند و نمی‌خواهند به خانه برگردند طراحی شده، 122 مددجو دارد.

رضوان مدنی تصریح کرد: در خانه سلامت دختران هم که مخصوص دخترانی است که از خانواده گریزان هستند، هم اکنون 109 دختر نگهداری می شود.

رضوان مدنی به مراکز درمان و کاهش آسیب دراستان هم اشاره کرد و افزود: هم اکنون 22 مرکز ماده 15، هفت مرکز گذری (DIC)، دو مرکز موبایل سنتر و 10 مرکز درمان سرپایی در استان جهت درمان و کاهش آسیب در سطح جامعه فعال است که مجموع این مراکز سال گذشته به یازده هزار و 779 نفر خدمات رسانی داشتند.

وی افزود: یک مرکز ماده 16 هم که با هدف ارائه خدمات درمانی، بازتوانی و کاهش آسیب در استان فعالیت می‌کند داریم که این مرکز نیز سال گذشته به 1363 نفر خدمات رسانی داشته است.

رضوان مدنی به وجود شش سرپناه شبانه در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد پنج مرکز مختص مردان و یک مرکز ویژه بانوان است و در این مراکز که زمان غروب بازگشایی می شوند علاوه بر تامین جای خواب، خدماتی مانند یک وعده غذای گرم، استحمام، وعده صبحانه ولوازم بهداشتی هم داده می‌شود.

سال گذشته 217 هزار نفر از خدمات "اورژانس اجتماعی" استفاده کردند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه به فعالیت اورژانس اجتماعی هم اشاره داشت و افزود: 13 پایگاه اورژانس اجتماعی در سطح استان فعال است که سال گذشته به 217 هزار و 665 نفر خدمات رسانی داشته اند.

وی افزود: افراد می توانند هرنوع کودک آزاری، همسرآزاری، اقدام به خودکشی و هرنوع آسیب دیگر را در تماس با شماره 123 با کارشناسان اورژانس اجتماعی درمیان بگذارند که بلافاصله کارشناسان این مرکز اعزام شده و تا حد توان از آسیب پیشگیری می‌کنند.

رضوان مدنی تصریح کرد: در کنار اورژانس اجتماعی، 33 پایگاه سلامت اجتماعی هم در محلات پرخطر استان فعالیت داشته که کار ارائه مشاوره و آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در این محلات برعهده دارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت 26 مرکز مشاوره و مداخله طلاق در زیرمجموعه بهزیستی استان گفت: سال گذشته 5605 پرونده به این مراکز ارسال شد که 715 مورد آن به سازش منجر شد.

وی به فعالیت های مراکز مشاوره بهزیستی هم اشاره کرد وافزود: مرکز مشاوره تلفنی بهزیستی با شماره 1480 سال گذشته بیش از 19 هزار تماس داشته است.

رضوان مدنی تصریح کرد: همچنین 60 مرکز مشاوره حضوری که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند نیز سال گذشته 34 هزار و 360 نفر مراجعه داشته اند.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک استان هم زیرمجموعه بهزیستی فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر در سطح استان 309 مهدکودک و روستامهد داریم که 2300 کودک در این مراکز پذیرش شده‌اند

27 هزار "معلول" مستمری‌بگیر داریم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه این نهاد به بخشی از مددجویان خود مستمری پرداخت می کند، گفت: 27 هزار و 636 معلول تحت پوشش بهزیستی استان مستمری دریافت می‌کنند، علاوه بر اینها به 3718 نفر از بیماران روانی مزمن استان هم مستمری پرداخت می شود.

رضوان مدنی افزود: همچنین به 2777 دانش آموز و دانشجوی مددجو کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده و 575 مددجوی ضایعه نخاعی هم هزینه حق پرستاری دریافت می کنند که در این زمینه پشت نوبتی‌های فراوانی داریم، اما اعتبار نداریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای پیشگیری از معلولیت، غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان و کودکان هم انجام می شود و در این زمینه سال گذشته کار شنوایی سنجی 27 هزار و 219 و بینایی سنجی 68 هزار و 218 کودک انجام شده است.

وی توزیع وسایل توانبخشی میان معلولان نیازمند را بخش دیگر وظایف بهزیستی برشمرد و افزود: در این راستا سال گذشته 4935 مورد وسایل توانبخشی میان معلولان استان توزیع شد.
Share/Save/Bookmark