توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 65689
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۲
انتقاد قالیباف از عدم حضور روحانی در جلسه بررسی کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه بر اساس قانون رییس جمهور باید برای دفاع از کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس حضور پیدا می‌کرد، بیان کرد: به همین جهت از ۱۰ روز قبل نامه کتبی نوشتم و از ایشان به طور رسمی دعوت کردم، رییس جمهور این دعوت را اجابت نکردند لذا ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم.
انتقاد قالیباف از عدم حضور روحانی در جلسه بررسی کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه
به گزارش خط نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ج ماده ۱۰۸ آیین نامه داخلی مجلس گفت: این بند صریحا بر حضور رییس جمهور در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه در مجلس تاکید دارد، انتظار بود که رییس جمهور در این جلسه حاضر باشند و از مباحث یارانه، فروش نفت، نرخ ارز و دیگر موارد مطرح شده در لایحه دفاع می کردند، این هم به نفع مجلس بود و هم دولت، شاید برخی ابهامات بهتر برطرف می شد و بر اعتمادها می افزود.

وی در ادامه با استناد به تبصره ۴ ماده ۱۰۸ آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: گزارش عملکرد بودجه سال گذشته، در خصوص شرکت ها و موسسات و بیمه ها باید ارائه می شد تا دیوان محاسبات آن را بررسی کند و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به طورهمزمان با بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ آن را مورد رسیدگی قرار می‌داد، عدم توجه به این موضوع موجب شده تا ما جداول مربوط به بودجه شرکت‌ها را در اختیار نداشته باشیم و در حال حاضر به بررسی بخش کوچکی از بودجه سال آینده بپردازیم.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تذکر دیگر من با استناد به ماده ۱۸۳ است، جلسات بررسی لایحه بودجه سه شیفت اعلام شده است، باید به این موضوع نیز توجه شود و جلسات به گونه ای باشد که بودجه را با دقت بررسی کنیم.

در ادامه محمد باقر قالیباف در پاسخ به اظهارات صباغیان گفت: بر اساس قانون رییس جمهور باید برای دفاع از کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس حضور پیدا می‌کرد به همین جهت از ۱۰ روز قبل نامه کتبی نوشتم و از ایشان به طور رسمی دعوت کردم، رییس جمهور این دعوت را اجابت نکردند لذا ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

وی افزود: در خصوص جداول باید بگویم تنظیم همه جداول در این زمان کم امکان پذیر نیست تا به بحث درآمدها بپردازیم. جداول نیز در جای خود قرار می گیرد، در خصوص موضوع سه شیفت شدن جلسات نیز آیین نامه موضوع را به هیات رییسه سپرده است، با توجه به محدودیت زمانی در هیات رییسه تصمیم گرفتیم که در هفته اول جلسات به صورت سه‌شیفت برگزار شود که دوستان آمادگی بیشتری هم دارند و در ادامه دو شیفت خواهیم کرد.
Share/Save/Bookmark