توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 64239
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵
با حکم قاضی؛
رئیس‌جمهور برزیل ماسک نزند، جریمه می‌شود
پس از آنکه رئیس‌جمهور جناح راست برزیل در بحبوحه موج دوم شیوع ویروس کرونا در جهان بدون استفاده از ماسک در راهپیمایی‌های سیاسی شرکت کرد، یک قاضی برزیلی به وی دستور داد تا در محیط‌های عمومی ماسک بزند.
رئیس‌جمهور برزیل ماسک نزند، جریمه می‌شود
به گزارش خط نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، رناتو بوریو، قاضی فدرال برزیل در این حکم که روز سه‌شنبه صادر شد اعلام کرد، اگر ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این کشور به منظور سرکوب پاندمی کرونا ادامه دهد، روزانه ۳۸۷ دلار جریمه می‌شود.

این در حالی است که دادستان عمومی برزیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال راهی برای تغییر این حکم است.

برزیل بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا پس از آمریکا را دارد.

براساس گزارش وزارت بهداشت برزیل، روز سه‌شنبه این کشور ۱۳۷۴ مورد دیگر فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و ۳۹ هزار و ۴۳۶ مورد جدید از ابتلا به این ویروس ظرف ۲۴ ساعت را ثبت کرد. تاکنون بیش از ۵۲ هزار تن در برزیل جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند و شمار کل مبتلایان در این کشور نیز به بیش از ۱.۱ میلیون تن رسیده است.

این در حالی است که بولسونارو علنا با تلاش کارشناسان بهداشت عمومی برای سرکوب شیوع ویروس کرونا مخالفت کرده است.

بولسونارو از دستور تعطیلی‌ها و فاصله اجتماعی که فرمانداران و شهرداران صادر کرده‌اند، انتقاد کرده و می‌گوید خسارت اقتصادی این تدابیر بسیار بدتر از این بیماری است. وی ضمن منعکس کردن اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تلاش کرده تا استفاده از داروی ضد مالاریا را برای درمان ویروس کرونا ترغیب کند در حالی که هنوز اثر آن بر این بیماری ثابت نشده است.

اما علنی‌ترین مقاومت بولسونارو با پروتکل‌های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک در سری راهپیمایی‌های برزیل است که در جریان آنها کودکان را برای گرفتن عکس به آغوش کشیده و با طرفدارنش دست داده است.
Share/Save/Bookmark