توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63104
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
ترامپ: نیروهایمان را از عراق بیرون خواهیم کشید
رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور، بغداد را به اعمال تحریم‌های بی‌سابقه تهدید کرد.
ترامپ: نیروهایمان را از عراق بیرون خواهیم کشید
به گزارش خط نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، شب گذشته در مسیر بازگشت از فلوریدا به واشنگتن، در واکنش به مصوبه اخیر پارلمان عراق درباره اخراج نظامیان آمریکایی، بغداد را به تحریم‌های بی‌سابقه تهدید کرد.

ترامپ به خبرنگاران گفت: «ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده پرهزینه و گران در آنجا داریم. میلیاردها دلار برای احداث آن از مدت‌ها پیش قبل از آمدن من لازم بود. آنجا را هرگز ترک نمی‌کنیم مگر آنکه هزینه آن پایگاه را بپردازند.»

ترامپ گفت: «اگر عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی است این اقدام به صورت دوستانه انجام نمی‌شود؛ ما تحریم‌هایی علیه آنها اعمال خواهیم کرد که قبلا مشابه آن را هرگز ندیده‌اند، و تحریم‌های ایران در همسایگی آن هم چیز کوچکی خواهد بود.»

به دنبال حمله جنایتکارانه ارتش تروریست آمریکا به سردار شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در نزدیکی فرودگاه بغداد، نمایندگان پارلمان عراق روز یکشنبه در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند.

پیش از این، پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عراقی گزارش داده بود که دولت ترامپ به دنبال متقاعد کردن مقامات عراقی بوده تا جلوی مصوبه پارلمان این کشور در زمینه اخراج نظامیان خارجی را بگیرد اما لابی واشنگتن ناموفق بوده است.

منبع: تسنیم

Share/Save/Bookmark