توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 62024
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم:
تنها ۲۰ درصد بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها پرداخت شده است
تنها ۲۰ درصد بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها پرداخت شده است
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با تاکید بر اینکه تنها حدود ۲۰ درصد بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها برای سال جاری پرداخت شده است، گفت: میزان تخصیص بودجه جاری این مراکز در شش ماهه اول سال نیز حدود ۳۵ درصد است.

دکتر محمد تقی نظرپور در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت تخصیص بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها،اظهار کرد: تاکنون حدود ۸ درصد بودجه تجهیز و تعمیر دانشگاه‌ها برای سال ۹۸ به صورت نقدی و حدود ۱۲ درصد این بودجه نیز به صورت اوراق برای تا پایان سال پرداخت شده است که در مجموع حدود ۲۰ درصد این بودجه تامین شد.

وی در ادامه تصریح کرد: میزان پرداخت بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها برای سال جاری کافی نیست چرا که این مراکز در فصل تابستان فرصت می‌کنند ساختمان‌ها به خصوص خوابگاه‌های دانشجویی را تعمیر کنند که البته ما جلسه ای اخیرا با حضور وزیر علوم و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور داشته‌ایم و در این جلسه رییس سازمان برنامه قول داد که به تخصیص تعمیرات اساسی دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد: به جز سال ۹۷، در سال‌های گذشته اعتبار تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و ساختمان‌های دانشگاه‌ها به صورت کامل تخصیص داده شده و امسال نیز دستور و قول رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر پرداخت کامل است.

دکتر نظرپور همچنین در خصوص وضعیت تخصیص بودجه جاری دانشگاه‌ها نیز گفت: متوسط تخصیص این بودجه برای شش ماه اول سال حدود ۳۶ درصد است که متاسفانه این مقدار تخصیص بسیار پایین است یعنی عملا ما حدود ۱۵ درصد نسبت به بودجه شش ماهه تخصیص کمتری دریافت می کنیم. امیدوار هستیم این کمبود جبران شود.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark