توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63780
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
مدیرکل استاندارد کرمانشاه مطرح کرد:
جمع‌آوری محصولات فاقد برچسب انرژی از بازار کرمانشاه
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از جمع‌آوری محصولات فاقد برچسب انرژی از بازار خبر داد.
جمع‌آوری محصولات فاقد برچسب انرژی از بازار کرمانشاه
محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد در زمینه تجهیزات انرژی‌بر خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و.. نصب برچسب انرژی بر روی این محصولات است تا بر اساس آن مصرف کنندگان از میزان بازدهی انرژی اطلاع یابند.

وی افزود: بر همین مبنا از ابتدای سال تاکنون در جریان بازرسی از مراکز عرضه محصولات برقی که شامل ۳۵۱۹ وسیله خانگی بوده‌، تعداد ۱۱۵ قلم لوازم خانگی (عمدتاً اجاق گاز) فاقد برچسب انرژی و ۲۰ قلم لوازم خانگی با جعل رتبه انرژی شناسایی شده است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: پس از انجام بازرسی‌ها و تأیید تخلف علاوه بر اطلاع رسانی به تولیدکنندگان نسبت به جمع آوری محصولات از فروشندگان نیز تعهد عودت گرفته می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: در صنایع مختلف امروزی یکی از مهمترین پارامترهای تولید محصولات توجه به کارایی یا بازدهی است که تا حد ممکن این ضرایب باید بهینه شوند و از آنجا که برچسب انرژی درج شده روی کالا نمایانگر این بازدهی است، بازرسی‌های انجام شده توسط این اداره کل موجب تشویق واحدهای تولیدی به رقابت سالم در این عرصه و تولید محصولات با کیفیت خواهد شد.

وی خطاب به مصرف کنندگان کالاهای لوازم خانگی برقی بیان داشت: مردم هنگام خرید به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند زیرا کالاهای با رتبه‌های انرژی پایین، سبب افزایش هزینه‌های برق مصرفی در سبد خانوار می‌شود؛ بر همین مبنا مصرف کنندگان با استفاده از لوازم برقی با رتبه A وB در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‌جویی کنند.

نیازی خاطرنشان کرد: همچنین مردم هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.
Share/Save/Bookmark