توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66049
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
شریعتی: خاموشی‌ها حاصل چند سال کم‌کاری وزارت نیروست
عدم افزایش ظرفیت تولید برق اصلی‌ترین دلیل رسیدن به وضعیت موجود است.
شریعتی: خاموشی‌ها حاصل چند سال کم‌کاری وزارت نیروست
به گزارش خط نيوز به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد به قطعی مکرر برق در سراسر کشور که مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده است، گفت: عدم افزایش ظرفیت تولید، اصلی‌ترین دلیل رسیدن به وضعیت موجود است اما مدیریت «بار مصرف» در صنایع پرمصرف ازجمله اقداماتی است که می‌توان در کوتاه مدت برای کاهش خاموشی‌ها انجام داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت نیرو باید مطابق برنامه تا به امروز ۲۰ میلیون کنتور هوشمند با هدف کنترل دقیق مصرف نصب می‌کرد اما اکنون این عدد زیر یک میلیون است لذا این کم کاری، ظرفیت مدیریت هوشمند را از ما گرفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئله این است که مسئولان هشدارها را جدی نگرفتند، اظهار کرد: مطابق پیش‌بینی‌های آن‌ها استفاده از برق در پیک مصرف سال جاری از۵۷ تا ۵۸ هزار مگاوات بیشتر نخواهد شد اما اکنون خود اعلام کردند؛ ۶۵ هزار مگاوات مصرف را رد کرده‌ایم!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان فعلی وزارت نیرو باید نسبت به تبعات قطعی‌های مکرر برق در جامعه پاسخگو باشند، گفت: به یقین نمایندگان این موضوع را حتی درصورت پایان دولت دنبال خواهد کرد و آن‌ها باید پاسخگو باشند.
Share/Save/Bookmark