توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 36709
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
پیرو فرمایشات رهبری؛
طرح آمایش دانشجو در حوزه علوم انسانی اجرا می‌شود
دبیر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی از آمایش دانشجو در حوزه علوم انسانی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد.
طرح آمایش دانشجو در حوزه علوم انسانی اجرا می‌شود
به گزارش خط نیوز به نقل از مهر؛ دکتر سید حمید طالب زاده با اشاره به برنامه های شورای تحول علوم انسانی گفت: شورای تحول علوم انسانی مسیر خود را طبق روال گذشته ادامه می دهد. برنامه‌ها و رشته‌های علوم انسانی در مقاطع مختلف در حال تدوین است.

وی ادامه داد: همچنین بحث تالیف کتاب‌هایی مناسب با این عناوین در دستور کار شورای تحول علوم انسانی قرار دارد. از سوی دیگر با توجه به این مساله که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با استادن دانشگاه‌ها بحث آمایش را مطرح کردند، در مورد علوم انسانی نیز باید آمایش مد نظر قرار بگیرد.

دبیر شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی ادامه داد: باید مشخص شود به کدام رشته های علوم انسانی در هر یک از مناطق کشور بیشتر مورد نیاز است، در کجا باید این رشته ها توسعه یابد و کجا باید جلوی توسعه آن را گرفت.

وی ادامه داد: کارگروه‌ها باید دراین زمینه فعالیت کرده و آمارها را بررسی کنند و براساس برنامه ششم توسعه نیاز کشور را مشخص کنند. تمام این مسایل در دستور کار شورای تحول علوم انسانی قرار دارد.

به گزارش مهر، اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار با استادان دانشگاه ها در بخشی از سخنانشان بر ضرورت تلاش جدی مسئولان برای تحول در علوم انسانی تأکید کردند.
Share/Save/Bookmark