توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63826
پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷
زیرساخت‌های کرمانشاه نیاز به تقویت دارد
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هشت سال جنگ فرصت توسعه را از کرمانشاه‌ گرفت، گفت: زیرساخت های این استان نیاز به توسعه و تقویت دارد.
زیرساخت‌های کرمانشاه نیاز به تقویت دارد
هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه و مدیران عامل بانک های کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، کرمانشاه را مرکز ثقل غرب کشور دانست و اظهار داشت: استان ما خدمات زیربنایی را به استان های همجوار خود و نوار مرزی ارایه می کند.
وی با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: با کمک همه این زلزله بزرگ به یک فرصت برای منطقه تبدیل و منجر به آبادانی منطقه شد.
بازوند با تاکید بر اینکه استان ظرفیت های خوبی برای پیشرقت دارد، ادامه داد: ۹۰۰ هکتار زمین‌کشاورزی مرغوب، ظرفیت های گردشگری، ظرفیت های معادن و صنعت کرمانشاه را به یکی از استان های ثروتمند تبدیل کرده است.
وی عنوان کرد: ۳۷۰‌ کیلومتر مرز رسمی و ۶ بازارچه داریم‌ که پنج مرز آن به مرز رسمی‌ تبدیل شده اند و ۳۵ درصد صادرات کل کشور از کرمانشاه انجام می شود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ان استان از بحث بیکاری رنج می‌برد، گفت: نرخ بیکاری ما در پاییز ۹۶ بیش از ۲۵ درصد بود که در پایان پاییز ۹۸ به ۱۶ درصد رسیده است.
بازوند عنوان‌ کرد: سند رفع معضل بیکاری و رونق تولید را استان کرمانشاه تهیه و برای کاهش سالانه سه درصد نرخ بیکاری برنامه ریزی کردیم.
وی یادآور شد: برای رساندن نرخ بیکاری استان به میانگین کشوری نیازمند ایجاد حدود ۲۴ هزار شغل ثابت و پایدار هستیم.
استاندار کرمانشاه گفت: پروژه هایی همچون سامانه گرمسیری بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در صورت تامین ۷۰۰ میلیارد تومان تکمیل خواهد شد.
بازوند افزود: تعیین‌ تکلیف قطار شهری‌ کرمانشاه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که تا پایان دولت مرحله اول آن به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه خسارت های وارده به زیرساخت ها در زلزله کرمانشاه یک هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون برای بازسازی زیر ساخت های آسیب دیده ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پالایشگاه آناهیتا نیازمند اعتبارات صندوق توسعه ملی است، گفت: تکمیل تصفیه خانه آب شرب کرمانشاه و ساماندهی آبشوران نیز از ضرورت های کرمانشاه محسوب می شوند که نیازمند تامین اعتبار هستند.
بازوند افزود: راه ارتباطاتی کرمانشاه به سنندج هر ساله باعث مرگ‌ بسیاری از هموطنان می شود که نیاز به بهبود وضعیت دارد.
Share/Save/Bookmark