توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 63998
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶
تاکید پارلمان بر خسارت‌های فراوان ناشی از حضور نظامی آمریکا و بهره ناچیز عراق از توافق راهبردی
کمیته روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به تلاش برای تشکیل یک دبیرخانه دائمی به منظور بررسی توافق استراتژیک میان بغداد و واشنگتن تاکید کرد عراق در طول دوره‌های گذشته خسارت‌های فراوانی در نتیجه حضور نظامی آمریکا در این کشور متحمل شد.
تاکید پارلمان بر خسارت‌های فراوان ناشی از حضور نظامی آمریکا و بهره ناچیز عراق از توافق راهبردی
به گزارش خط نیوز به نقل از روزنامه الصباح عراق کمیته روابط خارجی در پارلمان عراق اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور درصدد تشکیل یک دبیرخانه‌ دائمی برای پیگیری توافق استراتژیک میان واشنگتن و بغداد است.

«مثنی امین» یکی از اعضای این کمیته اظهار داشت که کمیته مذکور طی هفته جاری برای شنیدن شرح جزئیات توافق استراتژیک میان عراق و آمریکا که از ژانویه 2009 وارد مرحله اجرا شد٬ میزبان نماینده وزارت خارجه بود. این توافق‌نامه بر اساس رویه‌های قانون اساسی در عراق و ایالات متحده به منظور همکاری در زمینه‌های مختلف سیاسی و دیپلماسی و دفاع و امنیت و فرهنگ و اقتصاد و انرژی و بهداشت و تکنولوژی و قانون و ...لازم‌الاجرا است.
امین اضافه کرد که عراق در طول دوره‌های گذشته با وجود خسارت‌های فراوانی که بر اثر حضور نظامی آمریکا در این کشور متحمل شد٬ هیچ بهره ای از توافق مذکور نبرده و موفقیت مذاکرات میان بغداد و واشنگتن و استفاده عراق از این توافق بستگی به میزان توانایی ما در پیگیری و احقاق حقوقمان و امتیازات آن دارد.
Share/Save/Bookmark