توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 58642
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸
بررسی زلزله‌های هفته گذشته
ثبت بزرگترین زمین لرزه در استان کرمان/13 استان 22 زلزله بیش از 3 را تجربه کردند
ثبت بزرگترین زمین لرزه در استان کرمان/13 استان 22 زلزله بیش از 3 را تجربه کردند
بافت استان کرمان با زلزله 4.1 رکورد بزرگترین زمین لرزه هفته گذشته را به خود اختصاص داد ضمن آنکه 21 زلزله در کشور با بزرگای بیش از 3 به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته استان‌های کرمانشاه، فارس، بوشهر، آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، کرمان، خراسان‌های رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، قزوین، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان ۲۱ زلزله بیش از ۳ و کمتر از ۴ را تجربه کردند ضمن آنکه بافت استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ لرزید. جزئیات زمین لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۸ اسفند

در ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، مرزی‌کلا استان مازندران زلزله ۲.۹، اردکان استان فارس زلزله ۲.۸، سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ و سردشت استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۶ رخ داد.

سومار استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۹ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۳۰ کیلومتری سومار استان کرمانشاه و ۳۰ کیلومتری زرنه و ۳۴ کیلومتری چوار استان ایلام گزارش شد.

در قائمیه استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد که کانون این زمین‌لرزه در ۶ کیلومتری قائمیه، ۱۷ کیلومتری نودان و ۲۶ کیلومتری نورآباد این استان بوده است.

در تازه آباد استان کرمانشاه بعد از دو زلزله ۲.۸ زلزله دیگری با بزرگای ۳.۴ در عمق ۶ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۱۹ کیلومتری تازه آباد، ۲۸ کیلومتری جوان‌رود و ۳۱ کیلومتری کوزران این استان گزارش شد.

در سطر استان کرمانشاه بعد از یک زلزله ۲.۷ زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۵ کیلومتری به ثبت رسید و کانون رومرکز این زمین‌لرزه در ۱۲ کیلومتری سطر، ۱۵ کیلومتری میان راهان و ۲۰ کیلومتری سنقر این استان گزارش شد. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

یکشنبه ۱۹ اسفند

در اردکان استان فارس زلزله ۲.۸، کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۹، مصیری استان فارس زلزله ۲.۸، پرندک استان مرکزی زلزله ۲.۹، ریزه استان بوشهر زلزله ۲.۹، تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۸، قلعه خواجو استان خوزستان زلزله ۲.۹، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

در بندر دیر استان بوشهر زلزله ۳.۳ در عمق ۱۷ کیلومتری رخ و کانون آن در ۱۳ کیلومتری بندر دیر، ۲۲ کیلومتری بنک و ۲۵ کیلومتری بندر کنگان این استان بوده است.

قیر استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ لرزید. عمق این زمین لرزه در ۷ کیلومتری و کانون آن در ۱۰ کیلومتری قیر، ۱۹ کیلومتری افزر و ۲۱ کیلومتری دوزه این استان به ثبت رسید.

خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌ای با بزرگای ۳.۳ را تجربه کرد که عمق آن در ۶ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۲۲ کیلومتری خوی، ۲۵ کیلومتری زرآباد و ۳۴ کیلومتری قطور این استان گزارش شد.

مهران استان ایلام نیز با زلزله ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۱۶ کیلومتری مهران، ۵۵ کیلومتری صالح آباد و ۵۷ کیلومتری ارکواز این استان بوده است.

زلزله ۳.۴ در عمق ۹ کیلومتری در حسینیه استان خوزستان از دیگر رخدادهای لرزه‌ای روز ۱۹ اسفند ماه بوده است که در ۲۷ کیلومتری حسینیه، ۳۸ کیلومتری اندیمشک و ۴۳ کیلومتری سالند این استان به ثبت رسید.

دوشنبه ۲۰ اسفند

در مسجد سلیمان استان خوزستان زلزله ۲.۶، آبدانان استان ایلام زلزله ۲.۹، نجف شهر استان کرمان زلزله ۲.۶، بهاباد استان یزد زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

هجدک استان کرمان زلزله ۳.۶ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و این زمین‌لرزه در ۴۲ کیلومتری هجدک، ۴۳ کیلومتری شهداد و ۵۲ کیلومتری چترود این استان به ثبت رسید.

زلزله ۳.۲ در سمیع آباد استان خراسان رضوی از دیگر رخدادهای این روز بود است که در عمق ۹ کیلومتری و در ۱۴ کیلومتری سمیع آباد، ۲۰ کیلومتری نیل شهر و ۲۵ کیلومتری تربت جام رخ داد.

آبدان استان بوشهر با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۲۵ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۹ کیلومتری آبدان، ۲۴ کیلومتری ریز و ۳۰ کیلومتری شنبه این استان رخ داد.

در آوج استان قزوین بعد از زلزله ۲.۵، زلزله دیگری با بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد که کانون این زمین‌لرزه در ۲۲ کیلومتری آوج و ۲۷ کیلومتری آبگرم و ۳۱ کیلومتری دمق استان همدان بوده است.

سه‌شنبه ۲۱ اسفند

در چلگرد استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۹، شوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۷، آوج استان قزوین زلزله ۲.۹، شهداد استان کرمان زلزله ۲.۹، قلعه قاضی استان هرمزگان زلزله ۲.۹، صفی آباد استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵، رودبار استان گیلان زلزله ۲.۶ و سفید سنگ استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

شوقان استان خراسان شمالی با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۷ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۴ کیلومتری شوقان، ۲۵ کیلومتری سنخواست و ۲۵ کیلومتری قاضی بوده است.

رونیز استان فارس زمین لرزه ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه و کانون این زمین لرزه در ۳ کیلومتری رونیز، ۲۷ کیلومتری استهبان و ۳۳ کیلومتری فسا گزارش شد.

در لنده استان کهگیلویه و بویر احمد بعد از یک زلزله ۲.۸ زلزله دیگری با بزرگای ۳ رخ داد که این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۱۰ کیلومتری لنده، ۲۳ کیلومتری دهدشت و ۲۶ کیلومتری لیکک این استان بوده است.

چهارشنبه ۲۲ اسفند

در چاه خداد استان کرمان زلزله ۲.۷، قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

در سرگز استان هرمزگان بعد از زلزله ۲.۵، زلزله دیگری با بزرگای ۳.۴ به ثبت رسید که عمق آن در ۱۱ کیلومتری و کانون این زمین لرزه در ۲۱ کیلومتری سرگز، ۳۵ کیلومتری تخت و ۴۵ کیلومتری زیارتعلی این استان بوده است.

در رونیز استان فارس زلزله ۳.۶ در عمق ۱۹ کیلومتری به ثبت رسید که ۵ کیلومتری رونیز، ۳۱ کیلومتری استهبان و ۳۴ کیلومتری فسا این استان رومرکز این زمین لرزه به شمار می‌رود.

زلزله ۴.۱ بافت استان کرمان مهمترین رخداد روز ۲۲ اسفند بوده که در عمق ۲۸ کیلومتری و در ۲۷ کیلومتری بافت، ۳۲ کیلومتری بزنجان و ۴۰ کیلومتری لاله‌زار رخ داده است.

پنج‎شنبه ۲۳ اسفند

در مورموری استان ایلام زلزله ۲.۸، سردشت استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۸ و گرماب استان خراسان شمالی زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

نصر آباد استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۲۵ کیلومتری نصرآباد، ۲۷ کیلومتری تربت جام و خراسان رضوی و ۴۳ کیلومتری نیل شهر این استان بوده است.

قلعه قاضی استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۱۴ کیلومتری قلعه قاضی، ۲۵ کیلومتری بندرعباس و ۲۵ کیلومتری تخت این استان گزارش شد.

جمعه ۲۴ اسفند

در خوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۳.۴ رخ داد. عمق این زمین لرزه در ۹ کیلومتری و کانون آن در ۵۰ کیلومتری خوسف، ۷۸ کیلومتری بیرجند و ۹۵ کیلومتری مود این استان بوده است.

حسینیه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ و در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون رومرکز آن در ۲۷ کیلومتری حسینیه، ۳۷ کیلومتری اندیمشک و ۴۱ کیلومتری سالند این استان گزارش شد.

انتهای پیام
Share/Save/Bookmark