توصيه مطلب 
 
کد مطلب: 66003
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۲
حیرت کاربران فضای مجازی
روحانی متشکریم؟!!/ پروژه‌ای سایبری برای دهن‌کجی به روزهای سخت مردم
در شرایطی که مردم به دلیل تورم و گرانی کالاهای اساسی، تحت فشار هستند، در فضای مجازی پروژه‌ای از سوی نزدیکان دولت با هشتگ «روحانی متشکریم» شروع شد که با واکنش‌های اعتراضی کاربران همراه شد.
روحانی متشکریم؟!!/ پروژه‌ای سایبری برای دهن‌کجی به روزهای سخت مردم
به گزارش خط نیوز به نقل از جهان نيوز، از قیمت خانه و ماشین گرفته تا مرغ و روغن و لبنیات؛ گرانی‌ها مدت‌هاست همه ابعاد زندگی مردم ایران را تحت‌تاثیر خود قرار داده و کنار بی‌تدبیری‌هایی مثل قطعی برق، باعث نارضایتی و اعتراض عمومی نسبت به سوءمدیریت‌ها در دولت تدبیر و امید در جامعه شده است. عملکرد ضعیفی که در هشت سال گذشته به شکل‌های مختلف خود را نشان داده و حاصل آن فشار معیشتی بی‌سابقه روی گروه‌های مختلف مردم بوده است.

حالا اما در روزهای پایانی دولت دوازدهم و داغ شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری، تعدادی از حساب‌های کاربری نزدیک به دولت در شبکه‌های اجتماعی شروع به انتشار پست‌هایی با هشتگ #روحانی_متشکریم کردند. رویه‌ای که با حیرت کاربران در این شبکه‌ها را به همراه داشت و باعث شد با یادآوری بی تدبیری‌ها و ناکارآمدهای دولت روحانی و وضعیت نابسامان کشور در چندسال اخیر واکنش نشان دهند. موضوعی که باعث شد هشتگ #روحانی_متشکریم به یکی از ترندهای توییتر تبدیل شود.

ندیدگرفتن درد و رنج این روزهای مردم توسط کاربران نزدیک به دولت
هشتگ روحانی متشکریم با توییت‌های کاربران نزدیک به دولت شروع شد؛ حساب‌های کاربری که در چندسال اخیر در رده حامیان دولت قرار داشتند، بدون اشاره به سوءمدیریت‌هایی که باعث چندبرابر شدن قیمت ارز، تورم شدید و نارضایتی اجتماعی گسترده شده است، از رأی دادن به روحانی ابراز رضایت کردند.


روحانی متشکریم؟!
این توییت‌ها باعث شد کاربران متعدد به یادآوری سوءمدیریت‌های بپردازند و نسبت به ندیدگرفتن سختی‌هایی که مردم در طی این سال‌ها متحمل شدند، واکنش نشان دادند. از جمله یکی از کاربران با انتشار آماری از وضعیت درآمد مردم در 40 سال اخیر، خسارت های دولت را با وضعیت کشور در دوران جنگ مقایسه کرد و نوشت:

کاربر دیگری با اشاره به رکوردشکنی دولت روحانی در افزایش نقدینی و شکاف طبقاتی بی‌سابقه میان اقشار مختلف جامعه نسبت به هشتگ #روحانی_متشکریم واکنش نشان داد و نوشت:


یکی از کاربران با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی، تعطیلی کارخانجات مختلف و گرانی اقلام ضروری را یادآوری کرد

کاربر دیگری با انتشار تصاویری از رفتارهای توهین آمیز برخی از اعضای کابینه دولت دوازدهم نسبت به مردم در صفحه توییتری اش نوشت:


یکی از کاربران نیز با انتشار تصویری از تبلیغات انتخاباتی یک طلافروشی برای روحانی و اشاره به افزایش قیمت طلا در چندسال اخیر نوشت:

کاربر دیگری با انتشار فهرستی از کارنامه عملکرد دولت روحانی از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ نسبت به وعده‌های عملی نشده رئیس جمهور واکنش نشان داد و نوشت:


افزایش سرسام آور قیمت مسکن در چندسال اخیر نیز موضوع دیگری بود که مورد اشاره قرار گرفت:


کاربر دیگری با انتشار پستی طنزآمیز نسبت به سوء مدیریت دولت روحانی در کنترل قیمت‌ها و ریزش بازار بورس واکنش نشان داد و نوشت:


یکی از کاربران با اشاره به قطعی‌های مکرر برق و مقایسه آن با دوران دفاع مقدس در پستی کنایه‌آمیز نوشت:

یکی از کاربران با اعتراض نسبت به شرایط بد اقتصادی و ناامیدی جوانان از ازدواج و خرید خانه و ماشین نوشت:

کاربر دیگری با اشاره به نارضایتی‌ عمیق مردم نسبت به ناکارآمدی و سوء مدیریت دولت حسن روحانی نوشت:

این حرکت هماهنگ در تشکر از روحانی آن هم در شرایط سخت اقتصادی فعلی، سبب شد خیلی‌ها برایشان سوال شود که چرا در این شرایط سخت اقتصادی و درحالیکه اقشار مختلف مردم به سختی در حال گذران زندگی هستند، افرادی به تشکر از روحانی پرداخته‌اند. یکی از کاربران با انتشار تصاویری از لیست انتصاب رسانه‌ای های حامیِ دولت در شرکت‌های بزرگ که اخیرا افشا شده بود، به این موضوع اینطور واکنش نشان داد:


اما نکته عجیب‌تر اینکه حامیان دولت با وجود این واکنش اعتراضی گسترده، روی ترند شدن هشتگ مانور می‌دهند. درو واکنش به همین موضوع، یکی از کاربران، با انتشار نموداری از بررسی کلان‌داده‌های مربوط به هشتگ #روحانی_متشکریم در صفحه شخصی‌اش نوشت:

درحالی که وضعیت نابسامان اقتصادی، ترک فعل مسئولین، محکوم شدن افراد مختلف در بدنه دولت به برخی جرائم اقتصادی سبب شده است مردم خواستار پاسخگویی جدی دولتی‌ها در خصوص عملکرد ضعیف خود باشند، جای این سوال باقی است که پروژه تشکر از روحانی در شبکه‌های اجتماعی با صرف چه هزینه‌ای اجرا شده است؟
Share/Save/Bookmark